۰ نفر

پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹
کد خبر: 411669
پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا از انهدام باندی خبر داد که با راه اندازی درگاه های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال می کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر اعلام پلیس فتا استان زنجان با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ مشخص شد اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به صورت حرفه ای در زمینه راه اندازی درگاه های فیشینگ و سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان فعالیت می کنند .

این مقام مسئول ادامه داد : با تلاش ها و بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان خبره پلیس فتا مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت های های افراد غیر، شناسائی و اغفال دختران جوان و شناسائی صرافی های متخلف، تهیه مدارک هویتی و... با راه اندازی ربات های مختلف و ارسال پیامک های انبوه حاوی لینک درگاه های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می کنند . .

وی افزود : در تحقیقات صورت گرفته سرنخ های بدست آمد که این افراد ضمن طراحی ربات های تلگرامی اقدام به سرقت اطلاعات کارت های بانکی و خروج وجوه در سطح کلان نموده و مبالغ به دست آمده را صرف خرید زمین، خودرو، ارزهای دیجیتال و... می کردند .

سرهنگ نوروزی گفت : با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند و  بر طبق تحقیقات گسترده تعدادی از متهمان دستگیر شده جزو سرشاخه های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارزهای دیجیتال می کردند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا اظهار داشت :بر طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و تبدیل به ارزهای دیجیتال شده است.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شان ، بیان داشت : برابر بررسی های صورت گرفته بر روی ربات ها و کانال های متهمان اطلاعات حدود ۱۲۰۰۰ کارت بانکی احصاء و با همکاری مقامات قضائی و بانک مرکزی در جهت پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمز های دوم غیر فعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد.