۰ نفر

راز آتش سوزی مرگبار قهوه‌ خانه فاش نشد

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۶:۳۷
کد خبر: 411236
راز آتش سوزی مرگبار قهوه‌ خانه فاش نشد

خانواده دو کارگر جوان که سه سال قبل در آتش‌سوزی عمدی قهوه‌ خانه‌ای جان خود را از دست داده بودند، درخواست دریافت دیه از بیت‌المال کردند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت هشت و 45 دقیقه صبح 11 آذر سال 95 حادثه آتش‌سوزی در یک قهوه خانه سنتی در یافت آباد بلوار الغدیر به آتش‌نشانی اعلام شد. قهوه خانه‌ای 200 متری در منطقه یافت آباد دچار حریق شده بود. با اطفای حریق، مأموران آتش‌نشانی وارد این قهوه خانه شدند و در اتاقک 15 متری محل استراحت کارگران جسد 2 کارگر افغانستانی را پیدا کردند.

با مرگ دو کارگر جوان موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. به دستور بازپرس جنایی تیم کارشناسی برای مشخص شدن علت حادثه مشغول به‌کار شد. در بررسی‌های صورت گرفته کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای شناسایی عاملان این آتش‌سوزی به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه یافت.

 در تحقیقات میدانی نگهبان قهوه خانه به‌کارآگاهان جنایی گفت: فردای روز آتش‌سوزی، سرنشینان خودروی پژویی که دو مرد جوان بودند به اینجا آمده و سؤالات زیادی در رابطه با آتش‌سوزی کردند.با این احتمال که پژو سواران در این آتش‌سوزی مرگبار نقش داشته باشند، دستور شناسایی و بازداشت آنها صادر شد.

در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه هویت پژوسواران شناسایی و آنها بازداشت شدند. اما تحقیقات نشان می‌داد که آنها در این آتش‌سوزی نقشی نداشته و فقط از روی کنجکاوی سؤال پرسیده‌اند.

بدین ترتیب پژو سواران نیز آزاد شدند. با گذشت سه سال از حادثه و از آنجایی که عامل یا عاملان این آتش‌سوزی مرگبار شناسایی نشدند خانواده دو قربانی این حادثه به دادسرا رفته و درخواست دریافت دیه از بیت المال کردند.

بدین ترتیب کیفرخواست پرونده آنها برای درخواست دیه از بیت‌المال به دستور بازپرس غلامی صادر و پرونده برای صدور رأی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.