۰ نفر

درخواست مردی که به همسایه‌اش شلیک کرد

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 408917
درخواست مردی که به همسایه‌اش شلیک کرد

مرد معتاد که برای فرار از ترک اعتیاد اجباری با سلاح شکاری به سمت یکی از همسایه‌هایش شلیک و او را مجروح کرده‌ و به دلیل نپرداختن دیه در زندان است، درخواست اعسار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، متهم بعد از شلیک به سوی همسایه‌اش بازداشت و به دلیل جراحاتی که بر بدن او وارد کرده ‌بود، در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شد.

متهم که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد، روز گذشته در دادگاه حاضر و خواستار بررسی درخواست اعسارش شد. او گفت: من به مواد مخدر اعتیاد شدیدی داشتم. خانواده‌ام به خاطر اینکه معتاد بودم، از دستم عاصی شده‌ بودند. با اینکه چند بار به اجبار من را ترک داده‌ بودند؛ اما زمانی که به خانه برمی‌گشتم، دوباره به سمت مواد می‌رفتم. روز حادثه دوباره پدر و مادرم با کمپ تماس گرفته و درخواست کرده ‌بودند که من را به‌زور به کمپ ببرند. زندگی در کمپ بسیار سخت است. آنها ما را به‌شدت در فشار قرار می‌دهند. من هم خیلی ترسیده‌ بودم و نمی‌دانستم باید چه کنم. برای اینکه به کمپ نروم، سلاح شکاری‌ای را که در خانه داشتیم، برداشتم و بیرون رفتم. وقتی دیدم آمبولانس آنجاست و می‌خواهند من را ببرند، شلیک کردم که چند گلوله به آمبولانس برخورد کرد.

متهم گفت: یک گلوله‌ هم به یکی از همسایه‌هایم که برای کمک آمده بود، برخورد کرد. من اصلا او را ندیدم و قصد زدنش را هم نداشتم. از‌آنجا‌که سلاح شکاری و ساچمه‌ای بود، گلوله در بدن باز شده و ترکش‌های زیادی را بر بدن او وارد کرده بود. وقتی بازداشت شدم، در زندان میان معتادان قرار گرفتم و با توجه به اینکه مواد در زندان بسیار گران است و شرایط برای مصرف مواد وجود ندارد، مجبور شدم ترک کنم.

متهم گفت: بعد از اینکه ترک کردم، مدت زیادی در حال بازپروری بودم. بعد که حالم تقریبا خوب شد، برای اینکه بتوانم مهارتی داشته‌ باشم و شغلی پیدا کنم، در کارگاه‌های مهارت‌آموزی زندان ثبت‌نام کردم و مهارتی یاد گرفتم. حتی سواد یاد گرفتم و حالا از یک معتاد که همه را آزار می‌داد و اذیت می‌کرد، به فردی تبدیل شده‌ام که می‌توانم روی پای خودم بایستم. متهم گفت: به خاطر اینکه نمی‌توانم در زندان کار کنم، پولی برای پرداخت دیه ندارم. هیچ‌گونه اموال و دارایی هم ندارم. البته قبلا داشتم؛ اما حالا ندارم؛ چون هرچه را بود، صرف مواد مخدر کردم. به‌همین‌دلیل هم درخواست دارم دادگاه اعسار من را قبول کند و اجازه دهد تا به صورت قسطی  دیه را پرداخت کنم. اگر پرداخت قسطی را دادگاه قبول کند، من هم می‌توانم دوباره پیش زن و بچه‌ام باشم و حالا که دیگر معتاد نیستم، با آنها روزهای خوبی داشته باشم و هم می‌توانم کار کنم و دیه را بپردازم.

قضات شعبه 2 برای تصمیم‌گیری در‌این‌باره وارد شور شدند.