۰ نفر

بازداشت سارقان قطعه هواپیما

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 408438
بازداشت سارقان قطعه هواپیما

رئیس کلانتری شهید نامجو از دستگیری ۲ سارق قطعه هواپیمایی به ارزش یک میلیارد ریال و مالخر اموال سرقتی خبر داد و گفت: متهمان علاوه بر سرقت قطعه هواپیما به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ مرتضی بیراوند گفت: هفدهم دی‌ماه امسال مدیر یک هنرستان هواپیمایی به کلانتری ۱۰۶ نامجو مراجعه و اظهار داشت که سارق یا سارقانی با تخریب قفل درب ورودی وارد هنرستان شده و یک قطعه هواپیمایی که برای آموزش عملی دانش‌آموزان بود را سرقت کرده‌اند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با اعلام شکایت مدیر هنرستان پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند. در تحقیقات میدانی که از محدوده هنرستان انجام شد، مشخص شد سارقان ۲ مرد حدود ۴۰ ساله هستند که تصویر واضحی از یکی از متهمان به دست آمد.

کلانتر محله نامجو تصریح کرد: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهم سابقه‌دار بوده و به‌دنبال آن مخفیگاه وی شناسایی شد و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران به مخفیگاه سارق حرفه‌ای اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس کلانتری شهید نامجو با اشاره به اینکه متهم در کلانتری به جرم ارتکابی به همکاری همدستش اعتراف کرد، تصریح کرد: متهم اظهار داشت قطعه سرقتی را به یکی از مالخران ساکن در محدوده نارمک به ارزش ۱۲۰ هزار تومان فروخته‌اند و صرف تامین هزینه مصرف مواد مخدر کرده‌اند. در گام بعدی تحقیقات پلیسی، شناسایی مخفیگاه مالخر و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند روز گذشته مالخر اموال سرقتی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن محل قطعه هواپیمایی را کشف کنند.

وی افزود: در شاخه دیگری از عملیات پلیسی، همدست سارق در یکی از منازل مجردی محدوده امام حسین(ع) دستگیر و پس از انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان علاوه بر سرقت از هنرستان به ۵۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی با همکاری یکدیگر اعتراف کرده‌اند، گفت: کارشناسان ارزش ریال قطعه هواپیمایی را یک‌میلیارد ریال برآورد کرده اند. هر ۳ متهم پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.