۰ نفر

نقص فنی ترمز عامل واژگونی اتوبوس شد

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 408357
نقص فنی ترمز عامل واژگونی اتوبوس شد

رییس پلیس راهور استان مازندران، علت واژگونی اتوبوس که بامداد امروز پنجشنبه نوزدهم دی ماه در جاده سوادکوه رخ داد، نقص فنی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا قدمی در گفت و گوی تلفنی از محل حادثه افزود: بررسی کارشناسان، نشان می دهد که علت وقوع این حادثه مرگبار بروز نقص فنی در ترمز خودرو بوده است.

وی با بیان این که این حادثه در منطقه دوآب سوادکوه در شیب تند جاده رخ داده است، اضافه کرد: طبق اعلام اورژانس تاکنون ۱۹ نفر از سرنشینان این اتوبوس جان باختند.

فرمانده پلیس راه مازندران مبدا حرکت اتوبوس را تهران و مقصد آن را گنبد اعلام کرد و ادامه داد: این سانحه حدود ساعت سه بامداد امروز رخ داده است.

وی ادامه داد : ۲۴ نفر از مصدومان این حادثه نیز به مراکز درمانی زیراب ، ساری و قائمشهر منتقل شدند.

بر اساس آمار منتشره از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، علل وقوع تلفات جاده‌ای ، ۳۱ درصد عدم توجه به جلو ۲۳ درصد انحراف و تجاوز به چپ ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۹ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و بقیه سایر موارد اعلام شده است.

«نقص فنی ترمز » عامل واژگونی اتوبوس تهران-گنبد اعلام شد

احمدرضا عامری درباره حادثه واژگونی اتوبوس مسیر ‌تهران-گنبد در منطقه دوآب سوادکوه که بامداد امروز رخ داد، اظهار داشت: این حادثه به علت خالی کردن ترمز رخ داده است و راننده در مسیر شیب‌دار به علت از دست دادن ترمز، قادر به کنترل اتوبوس نبوده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور تأکید کرد: این اتوبوس دارای معاینه فنی معتبر بوده است.

عامری ادامه داد: این اتوبوس سن بالایی نداشت و تولید سال 1384 بود و راننده هم راننده با تجربه و مجربی بود‌، اما همین نقص فنی و از دست رفتن ترمز و افزایش سرعت اتوبوس در شیب، به وقوع سانحه منجر شد‌ و اتوبوس به پایین جاده رفت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه در این حادثه راننده نیز جان خود را از دست داده است، اضافه کرد: متأسفانه در این حادثه‌ حدود 19 ‌نفر جان باختند ‌و 24 نفر هم مصدوم شدند.

بنابراین گزارش این اتوبوس متعلق به تعاونی شماره 2 بوده است.

دادستان سوادکوه مسؤول بررسی حادثه سقوط اتوبوس شد

دادستان سوادکوه مسؤول بررسی حادثه سقوط اتوبوس شدرئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان شهرستان سوادکوه جهت بررسی دقیق علل واژگونی اتوبوس تهران –ـ گنبد دستور ویژه صادر کرد و گفت: دادستان سوادکوه مسؤول بررسی حادثه سقوط اتوبوس شده است.

 حجت‌الاسلام‌ محمدصادق اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع تصادف در محور سوادکوه اظهار کرد: بنا بر گزارش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سواد کوه مبنی بر واژگونی اتوبوس در مسیر سوادکوه قبل از عبور خطیرکوه به داخل دره بامداد پنجشنبه، تاکنون ۱۹ نفر فوت کرده و ۲۴ نفر مصدوم شده‌اند که در این میان راننده و کمک راننده اتوبوس هم فوت کرده‌اند.

وی گفت: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده علل حادثه نقض فنی در سیستم ترمز بوده که تحقیقات بیشتر در این خصوص در دستور کار دادستان شهرستان سوادکوه قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ضمن تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه و آرزوی عافیت و سلامتی برای مصدومان، افزود: این خبر ناگوار که تعداد زیادی از خانواده‌ها را داغدار کرد موجب تأثر اینجانب قرار گرفت؛ چرا که جان انسان‌ها شریف و عزیز است.

اسامی مصدومان واژگونی اتوبوس تهران-گنبدکاووس اعلام شد

 اتوبوس مسافربری تهران- گنبدکاووس ساعت دو و ۳۳ دقیقه بامداد پنجشنبه در محور فیروزکوه به علت نقص فنی واژگون شد.

در این حادثه ۲۰ نفر فوت کردند که بیشتر آن‌ها گلستانی هستند.

اسامی مصدومان حادثه که توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اعلام شده به این شرح است:

۱. عبدالمجید سن سبلی

۲. فاطمه ممشلی

۳. علی مسلمی

۴. عبداللطیف توماج زاده

۵. پرویز قجر

۶. حاج محمد قربان نژاد

۷. حلما عیدزاده

۸. حالت بی بی داز

۹. عبدالله کرمانی

۱۰. محسن جوادی

۱۱. مجتبی تیموری

۱۲. محمدامین آرام

۱۳. یاشار عمرپور

۱۴. ابراهیم سندگل

۱۵. عالیه شاهی

۱۶. سنا اسپان پور

۱۷. مهدی عطایی مقدم

۱۸. رحمت الله دردی پور

۱۹. سامیار دردی پور

۲۰. مرتضی سلیمانی

۲۱. حمید سبک روی

۲۲. آرتین بوک