۰ نفر

آخرین جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 408036
آخرین جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این هواپیمای اوکراینی از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز به مقصد کیف بود که در نزدیکی فرودگاه امام در منطقه بین شهر جدید پرند و شهریار سقوط کرده است. این هواپیما از نوع بوئینگ 737 بوده و 168 مسافر و 9 خدمه پروازی داشته است. ساعتی پس از سقوط این هواپیما اعلام شد که تمام مسافران هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷منتشر شد

گزارش اولیه سانحه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷که صبح امروز حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) دچار سانحه شده و سقوط کرد، منتشر شد و بر اساس این گزارش نقص فنی موجب آتش‌سوزی، قطع ارتباطات مخابراتی و نهایتا سقوط هواپیما شده است.

هواپیما در آسمان آتش گرفت

مطابق گزارش های شاهدان عینی (افرادی بر روی زمین و خدمه پرواز عبوری در ارتفاع بالا که رویداد را مشاهده و گزارش کرده است) آتش سوزی در هواپیما مشاهده و بر دامنه آن افزوده شده و پس از برخورد هواپیما با زمین، انفجار ناشی از برخورد به وقوع می پیوندد.

*********

وسایل مسافران هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در نزدیک تهران/ کارت یکی از دانشجویان بریتیش کلمبیا

سقوط هواپیما

*****

اسامی دانش آموختگان دانشگاه شریف در حادثه سقوط هواپیما

۱.حمیدرضا ستاره کوکب ورودی ۱۳۸۹کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

۲.مهدی اسحاقیان ورودی ۱۳۹۲ کارشناسی مهندسی مکانیک

۳.پونه گرجی ورودی ۱۳۹۱ کارشناسی مهندسی کامپیوتر

۴.ایمان آقابالی ورودی ۱۳۸۹ کارشناسی مهندسی برق

۵.آرش پورضرابی ورودی ۱۳۹۱ کارشناسی مهندسی کامپیوتر

۶.محمد الیاسی ورودی ۱۳۸۹کارشناسی مهندسی مکانیک

۷.میلاد قاسمی ورودی ۱۳۸۹ کارشناسی ارشد مدیریت /۱۳۸۴ کارشناسی مهندسی برق

۸.الناز نبی ورودی ۱۳۹۲کارشناسی ارشد مدیریت

۹.محمد امین بیروتی ورودی۱۳۹۲ مهندسی کامپیوتر

۱۰.زهرا حسنی سعدی ورودی ۱۳۹۲ کارشناسی فیزیک

۱۱.امیر اشرفی حبیب آبادی ورودی۱۳۹۲ کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

۱۲.محمد صالحه ورودی ۱۳۸۹ کارشناسی ارشد مهندسی برق

۱۳.غزل نوریان ورودی ۱۳۹۱ کارشناسی مهندسی علم مواد

تصاویری از محل سقوط هواپیمای اوکراینی

32

هر دو جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی پیدا شد

مدیر کل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که هر دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی که صبح امروز در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد، پیدا شده است.

«حسن رضایی‌فر» روز چهارشنبه گفت: هر دو جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین پیدا شده است اما فقط یکی از جعبه های سیاه سالم است و جعبه دیگری چند قطعه شده است.

وی گفت: با وجود اینکه فقط یکی از جعبه های سیاه هواپیما سالم است امکان بازیابی اطلاعات از جعبه آسیب دیده نیز وجود دارد و باز هم می‌توان نوار مکالمات خلبان را بازیابی کرد.

رضایی‌فر در خصوص آمار دقیق و تعداد ایرانی های جان باخته این پرواز گفت: اکنون دو لیست از مسافران جان باخته از دو نهاد مربوطه در اختیار ما قرار گرفته است که به محض تطابق و تایید نهایی اطلاع رسانی نهایی انجام می شود.

یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با شماره ثبت UR-PSR متعلق به خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال تنها ۵ دقیقه بعد از برخاست از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی و آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما شد و در ساعت ۶:۲۰ در حوالی شهریار سقوط کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد که تاکنون جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی کشف نشده است.

سرهنگ سرپناه درباره اینکه گفته می‌شود جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کشف شده و در اختیار پلیس قرار گرفته است، گفت: تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است و ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد که جعبه سیاه کشف شده است، اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

به گفته وی جستجوها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده ادامه دارد.

147 مسافر، ایرانی فوت شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای 179 مسافر و خدمه بود که 147 مسافر، ایرانی و 32 مسافر نیز غیر ایرانی بودند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیما گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای 179 مسافر و خدمه بود که 147 مسافر ایرانی و 32 مسافر نیز غیر ایرانی بوده‌اند.

وی گفت: کار جمع‌آوری اجساد به پایان رسیده و لکه‌گیری از محل سقوط در حال انجام است.

کولیوند با بیان اینکه اجساد به پزشکی قانونی منتقل خواهند شد، گفت: در این حادثه تمام 179 نفر جان خود را از دست دادند.

 رد شایعه اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش‌سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

قاسم بی‌نیاز با بیان این مطلب گفت: هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

وی با رد هر گونه شایعه در خصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش‌سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

وی گفت: بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت که تمام سرنشینان آن جان باختتد.

بی‌نیاز عنوان کرد که به زودی فهرست مسافران ایرانی و خارجی حادثه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی که از چند ملیت هستند، اعلام می‌شود.

4

 تمام مسافران هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند

رئیس اورژانس کشور از اطفاء حریق هواپیمای بوئینگ اوکراینی خبر داد و گفت: متاسفانه تمام مسافران این پرواز جان خود را از دست داده‌اند.

پیرحسن کولیوند درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی شهریار اظهار کرد:‌ اطفاء حریق هواپیما به اتمام رسیده و مسیر دسترسی به محل سقوط بازگشایی شده است.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه از شواهد مشخص است که کسی از مسافران سالم نیستند و  تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر  در حال جمع‌آوری اجساد هستیم و پس از آن به پزشکی قانونی منتقل می‌شود.

 اکثر مسافران هواپیمای اوکراینی، ایرانی بودند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اکثر مسافران پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی مسیر تهران-کیف ایرانی بودند.

رضا جعفرزاده ، اظهار کرد: هواپیمای بوئینگ مسیر پروازی تهران-کیف 176 سرنشین و کرو(خدمه) پروازی داشته است.

وی تاکید کرد: اکثر مسافران این پرواز ایرانی و تعداد دیگری مسافر از ملیت‌های دیگر بوده اند.

وی پیش تر به تسنیم گفته بود:‌ حدود نیم ساعت قبل یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در مسیر پروازی تهران-کیف پس از ترک فرودگاه امام خمینی (ره) در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرده است.

وی ادامه داد: به محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

وی با بیان این‌که تعداد مسافران این هواپیما طبق گزارش اولیه 170 نفر بوده است، افزود:‌ علت سقوط هواپیما در گزارش‌های بعدی به اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که در هواپیمای مذکور چه تعداد مسافر ایرانی بوده است، گفت:‌ فعلا نمی‌توانیم درباره ملیت مسافران این پرواز اظهارنظر کنیم.

6

جزئیات جدید از سقوط بوئینگ ۷۳۷ مسافری اوکراینی در تهران | ۱۸۰ مسافر در هواپیما بودند

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی اطراف پرند را تأ‌یید کرد.

 علی کاشانی گفت: دقایقی پیش یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند سقوط کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ اظهار کرد: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود علت وقوع این حادثه نقص فنی بوده است.

شنیده حاکی از آن است که این هواپیما ۱۸۰ مسافر داشته است.

خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تماسی با برج مراقبت نداشت

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

حسن رضایی‌فر ‌با بیان اینکه تیم بررسی سانحه و اینجانب در حال حاضر در سایت حادثه بوئینگ ۷۳۷ حضور داریم، گفت: ‌هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ‌پنج دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) حوالی شهریار و پرند، سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه مسیر پرواز تهران-کیف بود، اضافه کرد: محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است.

سقوط هواپیما

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت گفت: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ ۷۳۷ اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.صبح امروز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) با ۱۷۰ سرنشین، حوالی پرند و شهریار سقوط کرد.