۰ نفر

قاتل پدر از مرگ رهایی یافت

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 406902
قاتل پدر از مرگ رهایی یافت

پسر جوانی که در یک سانحه ساختگی پدرش را در جاده چالوس به دره انداخته و موجب مرگ او شده بود، با رضایت اولیای دم به زندان محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده 20 اسفندماه سال گذشته با سقوط یک خودروی آردی به دره‌ای در روستای کندور جاده چالوس به جریان افتاد که در جریان آن مرد ۴۵ ساله‌ای به‌نام محمد به‌علت شدت جراحات وارده جان سپرد. پس‌ از این سانحه مأموران تحقیقات‌شان را از پسر مقتول که پیش از سقوط خودرو به دره همراه پدرش بود آغاز کردند و او مدعی شد: من راننده خودرو بودم، اما پس‌ از اینکه ترمز خودرو برید کنترل خودرو از دستم خارج شد و وقتی دیدم کاری از دستم برنمی‌آید از خودرو بیرون پریدم، اما پدرم نتوانست از خودرو خارج شود و به اعماق دره افتاد و جان سپرد.

پس‌ از اخذ صورتجلسه از سوی پلیس، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد اما ساعاتی بعد پسر جوان به اداره پلیس رفت و خودش را به‌ عنوان مسبب قتل پدرش معرفی کرد. او در اظهارات جدیدش عنوان کرد: پدرم مرد بداخلاق و خسیسی بود. خرجی خانواده را نمی‌داد و من و خواهرم را بشدت کتک می‌زد و مدام مادرم را اذیت می‌کرد، به‌همین خاطر چند وقتی بود که تصمیم گرفته بودم او را به‌ قتل برسانم.

روز حادثه به بهانه گردش پدرم را سوار خودرو کردم و روانه جاده چالوس شدیم. تصمیم گرفته بودم او را با ماشین به دره بیندازم تا کشته شود و من هم خودم را از خودرو بیرون بیندازم. آن روز چند دست لباس روی هم پوشیدم تا وقتی خودم را از خودرو بیرون انداختم به بدنم آسیبی وارد نشود و پدرم را به داخل دره انداختم. اما چند ساعت بعد به‌ خاطر عذاب وجدان تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم. وحید در حالی که قرار بود به اتهام قتل عمد محاکمه شود با رضایت اولیای دم(خواهر و مادربزرگش) روبه‌رو شد. این متهم با حکم قضات شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز از نظر جنبه عمومی جرم به 4 سال حبس محکوم شد.