۰ نفر

سرقت 12میلیاردی دو شاگرد طلافروشی

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۷:۵۶
کد خبر: 406523
سرقت 12میلیاردی دو شاگرد طلافروشی

شاگردان طلافروشی که پس از سرقت بیش از 12 میلیارد تومان طلا و جواهرات از مغازه ای، زندگی اشرافی برای خود فراهم کرده بودند با ردیابی‌های 4 ماهه پلیس در تهران و مشهد به دام افتادند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 22:30 چهاردهم شهریور سال‌جاری مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت بیش از 24 کیلوگرم طلا و جواهر از مغازه‌اش خبر داد.

بلافاصله مأموران کلانتری 135 آزادی به همراه کارآگاهان اداره هفدهم ویژه مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت به محل رفتند.

مالباخته در اظهاراتش به مأموران گفت: چند سال پیش یکی از دوستانم سه نفر به‌نام‌های یاور، سامان و پریسا را برای کار در طلافروشی معرفی کرد و من هم آنها را استخدام کردم اما حالا در رابطه با این سرقت به یاور و سامان مظنون هستم. به‌دنبال اظهارات شاکی و تحقیقات میدانی، مشخص شد که یاور با تهیه کلید یدک از در ورودی مغازه و گاوصندوق، با همکاری سامان 24 کیلو طلا را سرقت کرده‌اند.

با مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، دستگیری هر دو سارق در دستور کار قرار گرفت و سامان به همراه 4 کیلو از طلاهای سرقتی دستگیر شد. وی پس از دستگیری اظهار کرد: سرقت از مغازه پیشنهاد یاور بود و با توجه به اینکه او از همه کلیدهای مغازه حتی ریموت دزدگیر، یدک تهیه کرده بود من را وسوسه کرد تا یک شبه پولدار شویم. من هم پیشنهادش را پذیرفتم. یاور پس از سرقت 4 کیلو از طلاها را به من داد و با بقیه طلاها هم متواری شد. من هیچ نشانی از او ندارم. سامان در ادامه بازجویی‌ها به سرقت 6 کیلوگرم طلا به‌صورت خرد در طول چند سال گذشته اعتراف کرد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در ادامه تحقیقات یاور در هشتم دی ماه در شهر مشهد به‌همراه یک و نیم کیلو از طلاهای سرقتی شناسایی و دستگیر شد و در همان لحظات اولیه به سرقت طلاها اعتراف کرد و در اظهاراتش گفت: پس از سرقت به مشهد آمدم و با دو زن جوان به‌نام‌های الناز و سارا آشنا شدم و با کمک آنها توانستم طلاهای سرقتی را به دو مالخر بفروشم و با پول آن یک دستگاه خودروی سوناتا و یک آپارتمان به ارزش 400 میلیون تومان بخرم و مابقی پول‌ها را هم صرف خوشگذرانی کردم. سردار لطفی در ادامه افزود: مأموران هر 2 زن جوان و 2 مالخر اموال سرقتی را بازداشت کردند و آنها هم در همان ابتدای دستگیری به جرم خود اعتراف کردند. ادامه تحقیقات مشخص کرد که مبلغ 400 میلیون تومان از پول‌های فروش طلاها در حساب الناز است و او رابط مالی یاور با مالخران بوده است.

متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه پنجم تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان و سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.