۰ نفر

مادر برای پسرش قصاص خواست

۱ دی ۱۳۹۸، ۷:۲۰
کد خبر: 403694
مادر برای پسرش قصاص خواست

مرد جوان که به‌خاطر یک ملک ورثه‌ای برادرش را به‌ قتل رسانده بود در حالی محاکمه شد که مادر و برادرزاده‌هایش برای وی قصاص خواستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این حادثه سال 92 در حالی رخ داد که مرد جوان به‌خاطر اختلاف بر سر یک خانه که ارث پدری شان بود برادرش را کشت و دستگیر شد. هر چند وی مدعی بود که قصد قتل برادرش را نداشته است اما قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند.

با گذشت 6 سال از این ماجرا سرانجام یک سال قبل وقتی متهم پای چوبه دار رفت در آخرین لحظه یکی از برادرزاده‌هایش از قصاص صرف نظر کرد و بدین ترتیب مرد جوان از بالای چوبه دار به زندان برگشت. قضات نیز یک سال به خانواده مقتول مهلت دادند که یا تفاضل دیه را پرداخت کنند یا از اعدام متهم چشم پوشی کنند. با گذشت این یک سال و پایان مهلت قانونی از آنجا که خانواده مقتول نتوانستند تفاضل دیه را پرداخت کنند و متهم نیز نتوانست رضایت مادر و فرزندان برادرش را جلب کند صبح دیروز برای دومین بار متهم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد، این در حالی بود که در جلسه محاکمه بار دیگر مادر برای پسرش قصاص خواست و برادرزاده‌هایش نیز تقاضای قصاص عمویشان را داشتند. بدین ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری در این پرونده وارد شور شدند.