۰ نفر

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در کیش

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۹
کد خبر: 403208
دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش از دستگیری باند 5 نفره جعل سند، اجاره نامه منازل و رهن واحدهای مسکونی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی اصغر جمالی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت و مراجعه افرادی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده و اکنون فرد دیگری مدعی گردیده که مالک واحد اجاره شده است، پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص گردید که آنان به منظور رهن و اجاره منزل در دام گروهی افتاده که با تملق و چرب زبانی در پوشش اجاره و رهن خانه به قیمت پایین‌تر از قیمت منطقه اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان کرده است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه مشاوران املاک در جزیره کیش دارای شناسنامه و کارت فعالیت اقتصادی هستند، اظهار داشت: شاکی در اظهاراتش عنوان داشته بود در زمان عقد قرارداد فردی که خود را مالک معرفی کرده بود، سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و املاک را به رؤیت وی رسانده و به بهانه اینکه کمیسیون املاک ندهند قرارداد را در همان منزل منعقد نموده اند و فردی با ارائه فرم قرارداد و مهرهای مربوط به مشاوران املاک آن را تأیید کرده است.

فرمانده پلیس کیش اضافه کرد: پس از شناسایی محل حضور متهمان و با اطلاع از اینکه این گروه در حال طرح ریزی برای فریب افراد دیگری بودند، طی دستور قضائی و عملیاتی ضربتی در یک اقدام غافلگیرانه متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

ارشدترین مقام انتظامی در کیش بیان داشت: در بررسی از محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط گردیده و متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی افزود: ارزش رهن واقعی واحدهای مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است که متهمان با شناسایی منازلی که مالکین آنها به مدت طولانی در جزیره حضور نداشتند و یا به صورت شبانه به مسافرین اجاره داده شده بود را به مدت محدود اجاره و اقدام به جعل اسناد منازل کرده اند و خود را به مستاجرین مالک معرفی می‌کردند، متهمان تاکنون با این شیوه از ۱۰ نفر به مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه متهمان با وعده‌های غیرمعقول و زیرکانه اقدام به جلب اعتماد اقشار ضعیف جامعه کرده بودند، به شهروندان توصیه کرد: از رهن و اجاره ملک به صورت قولنامه ای اجتناب کرده و معاملات خود را در بنگاه یا دفاتر اسنادی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند به ثبت برسانند.