۰ نفر

افشای راز جراحی‌های مرگبار شهرام پنجه طلا

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۶:۳۲
کد خبر: 400194
افشای راز جراحی‌های مرگبار شهرام پنجه طلا

شکایت مرد میانسال از مقصران مرگ همسرش بعد از عمل جراحی زیبایی، راز تخلفات تکنیسین اتاق عمل و پزشک جراح را برملا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل و با شکایت مرد میانسالی به دستور بازپرس جنایی پایتخت آغاز شد. وی در تشریح ماجرا گفته بود: همسرم پریسا - 47 ساله - تصمیم به انجام عمل لیپوساکشن گرفت. اما همه پزشکان گفتند که اضافه وزن او آنقدر زیاد نیست که به‌عمل جراحی نیاز داشته باشد. اما پریسا سرانجام با جست‌وجو در اینستاگرام و فضای مجازی پزشک مورد نظرش را پیدا کرد و به مطبش در خیابان اندرزگو رفت. پس از معاینات اولیه پزشک جراح برایش وقت عمل تعیین کرد و صبح روز 11 آذر سال 97 همسرم به اتاق عملی در یک کلینیک زیبایی خصوصی رفت و بعد از 5 ساعت جراحی از اتاق خارج شد. با آنکه قرار بود پریسا فردای روز عمل ترخیص شود اما تشخیص پزشک این بود که یک روز بیشتر در بیمارستان بماند. همسرم بعد از دو روز ترخیص شد اما به محض رسیدن به خانه حالش بد شد و دوباره او را به بیمارستان بردیم.

درنهایت ساعت 6 عصر سومین روز پس از عمل جراحی در تاریخ 14 آذر سال گذشته فوت کرد. من هم از کادر درمانی کلینیک شکایت کردم.

پرونده این شکایت به دادسرای جرایم پزشکی رفت اما با تحقیقاتی که از کادر درمان انجام شد، کارشناسان دریافتند پزشکی که خودش را متخصص جراحی زیبایی معرفی کرده بود جراح عمومی بوده و مهم‌تر از آن اینکه عمل لیپوساکشن را دستیارش که تکنیسین اتاق عمل بوده انجام داده است. این درحالی بود که کمیسیون 5نفره کارشناسان پزشکی پس از بررسی پرونده مرگ پریسا، عمل لیپوساکشن را بدون رعایت موازین فنی و علمی جراحی تشخیص داده و اعلام داشتند جراح مورد نظر فاقد مهارت لازم بوده است و قصور پزشک را در مرگ زن میانسال صددرصد اعلام کردند. با شکایت همسر پریسا در رابطه با قصور پزشکی منجر به قتل عمد، پرونده به دادسرای جنایی تهران آمد و به دستور بازپرس جنایی پزشک و تکنیسین بازداشت شدند.

این درحالی بود که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تکنیسین اتاق عمل یک صفحه اینستاگرامی به‌نام «شهرام پنجه طلا» دارد و در آنجا به تبلیغ جراحی‌های خود پرداخته است. اما این تنها رازی نبود که کارآگاهان در تحقیقات پی به آن بردند. در بررسی‌های میدانی متوجه شدند که تکنیسین جوان هنگام عمل جراحی از برخی بیمارانش فیلمبرداری کرده و بعد از ترخیص با سوءاستفاده از فیلم‌ها با بیمارانش ارتباط برقرار می‌کرده و در صورت مخالفت آنها تهدید و اخاذی می‌کرد.

 همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد این تکنیسین اتاق عمل قبل از این نیز حدود 4 بار عمل جراحی منجر به فوت انجام داده است. اما پزشک جوان مسئولیت عمل‌ها را به عهده گرفته و از سوی دادگاه به پرداخت دیه و تعطیل شدن کلینیک محکوم شده است. این درحالی است که در تحقیقات اولیه در آن پرونده نیز پزشک میانسال مدعی شده بود که عمل را خودش انجام داده و تکنیسین اتاق عمل در این جراحی نقشی نداشته است. به دستور بازپرس جنایی، پزشک معالج و تکنیسین اتاق عمل همچنان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.