۰ نفر

حبس و دیه مجازات مرد بازنشسته

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۶:۲۷
کد خبر: 399004
حبس و دیه مجازات مرد بازنشسته

مرد سالخورده که به اتهام انداختن همسرش به داخل چاهی در زمین‌های کشاورزی ورامین محاکمه شده بود به پرداخت دیه و 3 سال حبس محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، صبح دیروز این مرد 63 ساله که بازنشسته شرکت واحد بود در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. در ابتدای جلسه دو دختر مقتول خواهان قصاص پدرشان شدند اما دو پسر مقتول از قصاص پدرشان گذشتند و رضایت دادند. در ادامه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: من همسرم را نکشتم او خودش به چاه افتاد. از مدتی قبل به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم تا اینکه یک روز مرد همسایه را دیدم او با حالتی تمسخر‌آمیز به من گفت «با یکی از زنان ساختمان شما ارتباط پنهانی دارم». وقتی این حرف را شنیدم خیلی عصبانی شدم و به‌خانه رفتم. به‌ همسرم گفتم منظور این مرد چه بوده است؟ اما همسرم اظهار بی‌اطلاعی کرد و این کار او باعث شد عصبانیتم بیشتر شود. این روند ادامه داشت تا اینکه روز حادثه برای صحبت کردن با همسرم سوار خودرو شده و به سمت زمین کشاورزی اطراف ورامین رفتیم. وقتی در حال قدم زدن و صحبت بودیم دوباره دعوایمان شد و او برای اینکه از دست من فرار کند دوید که ناگهان به داخل چاه افتاد. من خودم به پلیس تلفن کردم و خبر دادم.

در ادامه دختر بزرگ این زوج گفت: پدرم در بازجویی‌های اولیه به قتل مادرم اعتراف کرد و گفت او را به داخل چاه انداخته اما حالا منکر شده است. او مرد شکاک و بدبینی است وقتی ما بچه بودیم مدام ما را کتک می‌زد. بعد هم اجازه نداد من و خواهرم درس بخوانیم و به زور ما را وادار به ازدواج کرد در حالی که هیچ کدام خوشبخت نشدیم. شوهر من معتاد به شیشه بود و طلاق گرفتم. بعد با مرد دیگری ازدواج کردم که حالا بعد از این اتفاق او نیز با وجود داشتن دو فرزند مرا طلاق داد چون مدام به من سرکوفت می‌زد که پدرت قاتل است.

خواهر کوچکترم نیز شوهرش معتاد است و زندگی سختی دارد شوهرخواهرم و زن برادرم نیز همیشه به ما می‌گویند پدرتان قاتل است. خلاصه اینکه با این اتفاق زندگی همه ما دچار مشکل و اختلاف شده است.

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهم و اولیای دم، قتل زن 55 ساله را شبه عمد تشخیص داده و برای صدور حکم وارد شور شدند.