۰ نفر

یک سال زندگی با جسد یخ‌زده شوهر

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 397696
یک سال زندگی با جسد یخ‌زده شوهر

زن 67ساله که حدود یک سال جسد شوهرش را داخل فریزری در اتاق خوابشان نگهداری می‌کرد، به تحمل 4سال زندان محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این زن که باربارا نام دارد، از بیماری اختلال روانی رنج می‌برد و حتی درخواست پزشکان برای معالجه‌اش را با گفتن این جمله که «می‌ترسم آنها مغز مرا از سرم بیرون بکشند»، رد کرده است.

براساس این گزارش، تحقیقات پلیس برای دستگیری باربارا چند هفته پیش و با پیدا‌شدن جسد یخ‌زده شوهرش در فریزر خانه‌شان آغاز شد. روز حادثه، مأموران پلیس که سرگرم تحقیق درخصوص یک آتش‌سوزی عمدی در حوالی خانه باربارا بودند، برای پرس‌و‌‌جو از ساکنان خانه، زنگ خانه آنها را زدند. هر‌چند کسی در داخل خانه نبود، اما یکی از همسایه‌ها راز مهمی را برای پلیس فاش کرد. او گفت که در این خانه زن و مردی سالخورده زندگی می‌کنند و او حدس می‌زند که کسی در داخل این خانه درگذشته ‌و جسدش هنوز در آنجاست.

با اظهارات این شاهد، مأموران پلیس با دریافت مجوز بازرسی، وارد خانه باربارا شدند و در فریزری که در اتاق خواب وجود داشت، با جسد یخ‌زده یک مرد روبه‌رو شدند. او کسی نبود جز پل بارتون، همسر باربارا که در بررسی‌ها معلوم شد حدود یک سال از مرگ وی می‌گذرد.

با پیدا‌شدن این جسد، تحقیقات برای دستگیری باربارا 67ساله شروع شد اما او که متوجه ورود پلیس به خانه‌اش شده بود، ناپدید شده بود. با این حال، پلیس با انتشار عکس وی از مردم برای دستگیری او درخواست کمک کرد تا اینکه چند روز پیش این زن دستگیر شد.

او پس از انتقال به اداره پلیس مدعی شد که شوهرش از یک بیماری خاص رنج می‌برده و یک سال پیش بر اثر همین بیماری جان‌باخته است. وی توضیح داد: «من و شوهرم می‌دانستیم که اگر او بمیرد، پزشکان جسدش را برای تحقیقات قطعه‌‌قطعه‌ می‌کنند و ما نمی‌خواستیم که این اتفاق بیفتد و نمی‌خواستیم که اجازه دهیم جسد او تکه‌تکه شود. برای همین وقتی او جانش را از دست داد، من جسدش را داخل فریزر در اتاق خواب گذاشتم و در همه این مدت از آن نگهداری می‌کردم.» 

اعترافات این زن در حالی بیان می‌شد که در تحقیقات انجام‌شده معلوم شد که شوهر وی به قتل نرسیده و بر اثر بیماری جانش را از دست داده است. در این شرایط زن 67ساله به اتهام نگهداری از جسد در یخچال به دادگاه معرفی و در ادامه راهی زندان شد. درحالی‌که رسیدگی به این پرونده ادامه داشت، پزشکان که معتقدند این زن از بیماری اختلال شدید روانی رنج می‌برد، از وی خواستند درخواست معاینه و معالجه را امضا‌ کند اما او این درخواست را رد کرد؛ چرا‌که مدعی بود از اینکه پزشکان مغز او را از سرش بیرون بکشند، می‌ترسد. در این شرایط و درحالی‌که گفته می‌شود وی از سوی قاضی به تحمل 4سال زندان محکوم خواهد شد، دادگاه با حبس خانگی او موافقت کرده و این زن از زندان آزاد شد تا برای تحمل محکومیت به خانه‌اش منتقل شود.