۰ نفر

سرقت ۵میلیارد ریالی با ترفند هک صفحات اینستاگرام

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 395520
سرقت ۵میلیارد ریالی با ترفند هک صفحات اینستاگرام

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد : هکر حرفه ای و سابقه دار که با هک صفحات شهروندان در اینستاگرام اقدام به سرقت ۵ میلیارد ریال از آنان کرده بود توسط کارآگاه هان پلیس فتا استان شناسائی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد : در پی شکایت سه نفر از شهروندان مبنی بر هک شدن صفحات اینستاگرام و ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی ، ماموران این پلیس وارد عمل شدند . 

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوه و شگرد مجرمانه و وجود سابقه قبلی ماموران ، به یکی از متهمان سابقه دار مظنون شدند، افزود : با انجام تحقیقات محلی مشخص شد نامبرده بدلیل شروع فعالیت مجرمانه خود در این حوزه وبه جهت عدم شناسائی از محل زندگی خود که یکی از شهر های غرب استان بوده به یکی از شهرهای مرکزی کشور مراجعه کرده وبا همکاری سه نفر دیگر اقدام به افتتاح حساب در بانک های مختلف نموده وسپس با استفاده از کارت آنها اقدام به هک صفحات شهروندان و ارسال لینک جعلی وسرقت از حساب مالبختگان می کرده است. 

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد : با هماهنگی مرجع قضائی ، ضمن دستگیری متهم ، مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد و۱۲۰عدد سیم کارت و ۶۴۴ عدد کارت بانکی از نامبرده کشف وضبط شد وبه پلیس فتا استان انتققال داده شد. 

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در تحقیقات عنوان داشت ابتدا صفحات مربوط به دختران که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای فالوور بالائی بوده و در زمینه آشپزی،خانه داری،زوجین، تبلیغ لباس های دخترانه فعالیت می نمودند را شناسائی واقدام به هک صفحات اینستاگرام شخصی آنها کرده و سپس با ارسال پیام خرید جزوه از جانب مالکان صفحات هک شده به فالوورهای آنان و ارسال لینک درگاه فیشینگ اطلاعات حساب بانکی اشخاص را به سرقت می برده است. 

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت : متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد که با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی اقدام به انتقال وجوه از حساب مالباختگان به کارت هائی که در اختیار داشته می کرده و سپس با بخشی از وجوه سرقتی با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید می نموده و بخشی دیگر از وجوه را نقداً از طریق دستگاه های خودپرداز دریافت می کرده است که با تکمیل تحقیقات، متهم جهت سیر مراحل قانونی ضمن معرفی به دادسرا ، روانه زندان شد. 

وی گفت: کاربران شبکه های اجتماعی قبل از استفاده از اپلیکیشن ها بایستی نحوه ارتقاء امنیت آنها را یاد بگیرند تا طعمه مجرمان و کلاهبرداران سایبری نشوند.