۰ نفر

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۹۰ درصد موادمخدر دنیا در ایران کشف می‌شود

۵ آبان ۱۳۹۸، ۷:۰۶
کد خبر: 390443
۹۰ درصد موادمخدر دنیا در ایران کشف می‌شود

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۹۰ درصد موادمخدر دنیا در ایران کشف می‌شود، گفت: باید قوانین مبارزه با مواد مخدر پویا باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد ترحمی غروب شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا در ایران کشف می‌شود و این نشان دهنده نقش ما در تعاملات این حوزه است، تاکید کرد: باید قوانین مبارزه با موادمخدر  پویاتر باشد تا بتوانیم مقابله با این پدیده شوم را به حد اعلی در بیاوریم.

وی با بیان اینکه قوانین ما باید جلوتر از فرآیند عملکرد و تفکر سوداگران مرگ باشد، تاکید کرد: طبق «قانون اصلاحی» سال ۸۹ فقط اموال کسب شده از محل جرم مرتبط با قاچاق مواد مخدر توقیف و مصادره می‌شد اما از سال ۹۶ تاکنون ضبط اموال فقط از محل جرائم مواد مخدر و روانگردان میسر می‌شود.

آمریکا به دنبال توسعه تولید مواد مخدر در افغانستان

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر  ادامه داد: این در حالی است که شناسایی اموال قاچاقچیان به منزله شکستن کمر آن‌ها و اختلال جدی در روند فعالیت‌های مخربشان علیه جامعه محسوب می‌شود.

ترحمی در دیگر بخش سخنان خود، ابراز داشت: ایران در منطقه‌ای حساس واقع شده چرا که امروز آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش کشت و تولید خشخاش در افغانستان است.

وی افزود: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی تبدیل کرده که ابتدا باید گفت این کشور (افغانستان) و سپس کشورهای منطقه متضرر می شوند.