۰ نفر

دستگیری زن‌وشوهری که ۵۰خودرو را دزدیدند!

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۰
کد خبر: 389503
دستگیری زن‌وشوهری که ۵۰خودرو را دزدیدند!

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زوج سارق حرفه‌ای خودرو خبر داد و گفت: این زوج به ۵۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زوج سارق حرفه‌ای خودرو خبرداد و گفت: این زوج به ۵۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه "محسن معظمی گودرزی" گفت: در بیستم مرداد ماه امسال مرد جوانی با تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران را در جریان وقوع سرقت خودروی اش قرار داد.

وی بیان داشت: پرونده‌ای تشکیل شده برای تحقیقات تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت ارسال شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی پس از حضور در پایگاه دوم به کارآگاهان، گفت: در روز حادثه ساعت ۸ صبح خودروام را مقابل درب منزل پارک کردم و وارد منزل شدم. حدود چند ساعت داخل منزل بودن و زمانی که برای سوارشدن به خودروام مراجعه کردم با اینکه خودرو به سیستم دزدگیر و قفل فرمان مجهز بود، متاسفانه توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

سرهنگ معظمی ابراز داشت: کارآگاهان پس از شنیدن گفته‌های شاکی راهی محل سرقت شدند و در بررسی از صحنه سرقت مشخص شد یک زوج سارق جوان خودروی مال باخته را سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی بیان کرد: کارآگاهان در گام نخست با پالایش اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت خودرو در محدوده غرب تهران، متوجه شدند سرقت‌های متعدد مشابه دیگری از قبیل: خودروهای سواری پراید، مزدا و وانت باری نیز به و وقوع پیوسته است که حاکی از این است که سرقت‌ها توسط این زوج انجام شده است.
رئیس پایگاه یکم در ادامه گفت: نتیجه تحقیقات در اختیار دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت و دستور دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ معظمی با اشاره به اینکه در پایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند هویت یکی از سارقان را که مردی ۳۰ ساله و تا کنون به دفعات مختلف توسط پلیس آگاهی دستگیر شده بود را شناسایی کنند، اضافه کرد:
مخفیگاه وی در محدوده مرزداران شناسایی شد.

وی ابراز داشت: در شاخه‌ی دیگر از تحقیقات پلیسی در دهم مهر ماه سال جاری ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض هنگام گشت زنی در محدوده خیابان پیامبر به یک دستگاه خودروی پراید پارک شده در کنار خیابان که یک نفر آقا کاپوت را باز کرده و یک نفر خانم نیز پشت فرمان نشسته مظنون می‌شوند و مأمورن در بررسی اولیه متوجه ضد نقض گویی این زوج شده و ضمن دستگیری متهمان، هر ۲ سارق را تحویل پایگاه دوم پلیس آگاهی می‌دهند.

سرهنگ معظمی گودرزی تصریح کرد: هر ۲ متهم که منکر هر گونه سرقت بودند در پایگاه دوم متوجه تحت تعقیب بودنشان می‌شوند و در نهایت با پذیرش سرقت‌های ارتکابی به ۵۰ فقره سرقت خودروهای پراید، مزدا و وانت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی گفت: مرد جوان در اظهاراتش گفت: مدت یک سال و نیم پیش با همسرم "۳۴ ساله" در پارک محلمان واقع در مرزداران آشنا شدم و باهم ازدواج کردیم. از آنجایی که هردویمان اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتیم، تصمیم گرفتیم برای تامین هزینه زندگی و مواد مخدر، خودرو سرقت کنیم و شروع به سرقت خودروهای پراید، مزدا و وانت کردیم. پس از سرقت، خودروها را به شهرستان‌های اطراف تهران منتقل می‌کردیم و پس از جداکردن قطعات (رینگ و لاستیک – ضبط و پخش – باند و...) قطعات جدا شده را با نشر آگهی و فروش در سایت‌های فضای مجازی می‌فروختیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح این زوج به سرقت خودرو هر ۲ ساق با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم قرار دارند.