۰ نفر

خرید کاغذ باطله به قیمت ۷هزار دلار در غرب تهران!

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۴
کد خبر: 389188
خرید کاغذ باطله به قیمت ۷هزار دلار در غرب تهران!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که در ازای خرید ارز، اقدام به تحویل کاغذ باطله به فروشندگان کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  سردار علیرضا لطفی دراین‌باره گفت: در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه با دستور مقام قضایی پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و مالباخته که دارای مغازه‌ای در جزیره کیش بود، پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس در اظهارت خود به کارآگاهان، گفت که در مغازه حضور داشته و مردی با شلوار کردی که مدعی بوده عراقی است به همراه یک زن برای خرید به مغازه‌اش آمده و پس از خرید و کمی گفت و گو با هم این مرد مدعی شده که در کار خرید و فروش ارز است و می تواند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از شاکی خریداری کرده و در ازای آن پول نقد پرداخت کند. شاکی نیز با ادامه گفت‌وگوها فریب این مرد را خورده و بنا شده تا در تهران هفت هزار دلار را به متهم با قیمت بالاتر از بازار بفروشد.
وی ادامه داد: در روز قرار، شاکی به همراه هفت هزار دلار معادل به محل قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی رفته و مرد عراقی نیز به همراه سه نفر دیگر در محل حاضر شده و  دلارها را تحویل گرفته و در ازایش یک چمدان شیشه‌ای و چوبی که حاوی اسکناس ده هزار تومانی نو و بسته بندی شده بوده به وی تحویل داده‌اند، این افراد حتی برای اطمینان بیشتر شاکی چند بسته اسکناس را نیز به او نشان داده‌ و پس از اطمینان شاکی محل را ترک کرده‌اند. تا اینکه پس از رفتن چهار نفر، شاکی اقدام به بررسی اسکانس‌ها کرده که متوجه شده زیر تمام آنها کاغذها و اوراق باطله قرار دارد و خبری از پول نیست.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به آغاز رسیدگی‌ها در این پرونده گفت: در پایش‌های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی شدند و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند. همچنین مشخص شد که این فرد با همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استانها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده‌اند که با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.
لطفی با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان ۱۵ میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.