۰ نفر

فرار به آلمان و ترکیه بعد از قتل رفیق

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۶:۳۷
کد خبر: 388026
فرار به آلمان و ترکیه بعد از قتل رفیق

قاتل فراری که پس از هفت سال زندگی در آلمان و ترکیه با تلاش پلیس دستگیر شده بود، صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

 شامگاه پانزدهم آبان سال 90 به مأموران کلانتری 158 کیانشهر خبر دادند جوانی 25 ساله با ضربات متعدد چاقو مجروح شده و در بیمارستان جان باخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه دریافتند مقتول در یک قهوه خانه واقع در منطقه فدائیان اسلام با یکی از دوستانش به نام هومن درگیر و مجروح شده بود. 

هومن 32ساله که یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه شرارت و قدرت نمایی با چاقو بود پس از قتل از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده بود؛ تا اینکه 25مهر پارسال به پلیس بین‌الملل ایران خبر رسید شخصی به نام «سهیل کریمیان» به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه دستگیر شده؛ بنابراین هماهنگی‌های لازم انجام و این شخص در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به داخل کشور منتقل شد. 

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد این شخص همان هومن قاتل فراری است.وی در بازجویی به قتل دوست خود در سال 1390 اعتراف کرد وگفت: شب حادثه من ودوستم مست بودیم؛ با هم مشاجره لفظی پیدا کردیم که منجر به قتل او شد.

مدتی در منزل دوستانم مخفی بودم تا اینکه پس از تهیه مقداری پول، از طریق مرزهای غربی کشور و به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم. مدت 5 سال به‌صورت غیرقانونی در داخل کشور آلمان و در داخل کمپ مهاجرین زندگی می‌کردم که به علت درگیری مجبور شدم این کشور را نیز ترک کرده و به ترکیه بروم. همچنان در کشور ترکیه نیز با هویت سهیل کریمیان زندگی می‌کردم تا اینکه به علت اقامت غیرقانونی دستگیر و به پلیس ایران تحویل داده شدم.  وی صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سید عباس حسینی حشمتیان محاکمه شد.

اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند. سپس متهم گفت: من قبول دارم که با چاقو دوستم را کشتم اما حالت عادی نداشتم. قاضی حشمتیان با اشاره به گواهی پزشکی قانونی گفت: کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند چون مدت زیادی از زمان وقوع جرم سپری شده امکان تشخیص اینکه متهم در شب جنایت مست بوده وجود ندارد . بدین ترتیب در پایان جلسه محاکمه دادرسان دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.