۰ نفر

۳هکتار از مراتع طزره دامغان طعمه حریق شد

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱:۰۰
کد خبر: 385367
۳هکتار از مراتع طزره دامغان طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: بیش از سه هکتار از مراتع روستای طزره دچار حریق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر عباسی راد افزود: آتش سوزی این مراتع، عصر امروز در حوالی چشمه میانکلو رخ داد و به منابع طبیعی اعلام شد که با تلاش مردم روستا و آتش نشانی البرز شرقی مهار و اطفا شد.
وی افزود: با تلاش این افراد، آتش در مدت زمان حدود چهار ساعت به صورت کامل مهار شد. 
عباسی راد خاطر نشان ساخت: در این آتش سوزی، علاوه بر سه هکتار از مراتع طزره، بیش از ۱۰ اصله درخت اُرس و چهار درختچه زرشک در آتش سوخت. 
وی افزود: علت این آتش سوزی، سهل انگاری گردشگران است که آتش را به طور کامل خاموش نکرده بودند و وزش باد باعث شعله ور شدن این منطقه شده است. 
عباسی راد تصریح کرد: با توجه به خشکی علوفه های مرتعی، روشن کردن آتش در مراتع می‌تواند منجر به آتش سوزی‌های گسترده شود بنابراین مردم و طبیعت گردان از این اقدام خودداری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: همشهریان در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع، موضوع را به سرعت با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
عرصه مرتع دربردارنده ۸۰۰ هزار هکتار از پهنه شهرستان دامغان است که هم اکنون تعداد ۵۹۳ بهره بردار با ظرفیت ۹۴ هزار واحد دامی در ۱۶۲ سامانه عرفی از مراتع این شهرستان بهره برداری می کنند.
در تاریخ ۲۵ شهریورماه امسال نیز، بیش از ۲ هکتار از مراتع بادله کوه، بیش از ۴۰ هزار بوته مرتعی در این آتش طعمه حریق شد.