۰ نفر

سرقت میلیونی از حساب بانکی

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 385029
سرقت میلیونی از حساب بانکی

فردی به جرم برداشت ۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی شهروندی در اسلامشهر دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، سرهنگ «حاجعلی صالحی» رئیس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: شهروندی با دردست‌داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتای شهرستان اسلامشهر مراجعه کرد و از خالی‌شدن حساب بانکی‌اش توسط فرد یا افرادی ناشناس خبر داد.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که برای انجام یک تراکنش مالی به دستگاه عابربانک مراجعه کرد و در خلال انجام تراکنش متوجه خالی‌شدن حساب بانکی‌اش شد.

صالحی ادامه داد: شاکی مدعی شد پس از بررسی پرینت حساب بانکی خود متوجه برداشت مبلغی حدود ۹۰ میلیون ریال از حسابش شده است. رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتای اسلامشهر آغاز و پس از احصای ادله دیجیتال جرم، متهم اصلی شناسایی شد.

صالحی گفت: متهم که با شاکی آشنا بود، در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرمش در تشریح شیوه سرقت عنوان کرد که با طراحی نقشه قبلی، زمانی که شاکی کارت عابرش را جهت برداشت مبلغی پول از دستگاه خودپرداز به وی داده بود با مراجعه به دستگاه خودپرداز برای کارت شاکی رمز دوم تعریف کرده و سپس از طریق اینترنت و با استفاده از رمز دوم تعریف‌شده حساب بانکی وی را خالی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات متهم و مستندات موجود، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی به هموطنان هشدار داد: به هیچ عنوان کارت عابربانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در بازه زمانی مشخص نسبت به تعویض رمز اول و دوم کارت عابربانک خود اقدام کنید.