۰ نفر

راننده طمعکار، سارق پول‌‌های گردشگر چینی

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 384671
راننده طمعکار، سارق پول‌‌های گردشگر چینی

راننده جوان که قرار بود مکان‌های تاریخی را به گردشگر چینی نشان دهد، وقتی کیف وی را روی صندلی ماشین دید وسوسه شد و دست به سرقت 11هزار یورویی زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، عصر شنبه گذشته مردی چینی نگران و سراسیمه خود را به مأموران پلیس کاشان رساند و مدعی شد که فرد ناشناسی پول‌هایش را دزدیده است. او گفت: دقایقی قبل وقتی به هتل محل اقامتم رفتم که استراحت کنم، کیفم را باز کردم و متوجه شدم اثری از یوروهایم نیست. 11هزار یورو داخل کیفم بود که همه آنها سرقت شده بود و من نمی‌دانم چه‌کسی پول‌هایم را دزدیده است.

با شکایت این مرد، پرونده در اختیار پلیس آگاهی کاشان قرار گرفت و کارآگاهان همزمان با آرام کردن مرد چینی از او خواستند توضیح دهد که آن روز کجاها رفته و چه کسانی را دیده است. این مرد گفت: چند روز پیش برای دیدن شهرها و اماکن تاریخی به ایران آمدم. من مدت‌هاست که تنها سفر می‌کنم و وقتی به کاشان رسیدم به یک هتل رفتم.

او ادامه داد: صبح امروز برای بازدید از اماکن تاریخی کاشان، یک ماشین کرایه کردم. مرد جوانی راننده ماشین بود و از او خواستم که طبق نقشه‌ای که در اختیارم بود، اماکن تاریخی را نشانم دهد. چند ساعتی با این جوان بودم و او مرا به جاهای مختلف برد و وقتی کارمان تمام شد، کرایه‌اش را پرداخت کردم و او رفت. پس از آن بود که به هتل رفتم اما وقتی وارد اتاقم شدم و در کیفم را باز کردم، متوجه شدم 11هزار یورو از داخل آن به سرقت رفته است.

ماموران با شنیدن اظهارات گردشگر چینی، مطمئن شدند که سرقت احتمالا توسط همان جوان راننده صورت گرفته که چند ساعتی با مرد چینی بوده است. به همین دلیل از شاکی خواستند مشخصات او و اینکه با وی کجاها رفته بود را توضیح دهد. با توضیحاتی که مرد چینی از مرد جوان و لهجه‌اش داد، مأموران مطمئن شدند که وی اهل کاشان است. در ادامه با بررسی‌های تخصصی و ردگیری سرنخ‌هایی که شاکی در اختیار پلیس قرار داده بود، مشخصات خودروی وی به‌دست آمد و مأموران موفق شدند محل زندگی او را شناسایی کنند. تیمی از کارآگاهان با دریافت دستور قضایی، راهی خانه این مرد شدند و او را تنها چند ساعت پس از شکایت گردشگر چینی، دستگیر کردند. در بازرسی از داخل خانه، پول‌هایی که از شاکی سرقت شده بود، کشف شد و مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نمی‌دید، گفت: وقتی قرار شد مکان‌های تاریخی را به شاکی نشان دهم، او را سوار ماشین کردم و به جاهای مختلف بردم. هنگام بازدید از یکی از همین مکان‌ها، مرد چینی از ماشین پیاده شد و سرگرم عکاسی بود. همان لحظه چشمم به کیف او افتاد که روی صندلی جا گذاشته بود. وسوسه شدم و در کیف را باز کردم. با دیدن یوروها، نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و همه آنها را برداشتم. بعد در کیف را بستم و مرد چینی اصلا متوجه ماجرای سرقت نشد و تصور می‌کردم هرگز گیر نمی‌افتم اما تنها چند ساعت بعد، پلیس را مقابل در خانه‌ام دیدم و شوکه شدم.

سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه مرد سارق در کمتر از 12ساعت دستگیر شد، گفت: گردشگر خارجی هنگام تحویل گرفتن پول‌هایش از نیروی انتظامی قدردانی کرد و متهم نیز به مرجع قضایی معرفی شد.