۰ نفر

راه‌اندازی دامداری با سرقت از منازل

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 381757
راه‌اندازی دامداری با سرقت از منازل

اعضای باند سه‌نفره سارقان منزل که با فروش طلاهای سرقتی دامداری راه‌اندازی کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، فردی با مراجعه به کلانتری 130 نازی‌آباد شکایتی مبنی‌بر سرقت منزل مطرح و اظهار کرد در چهاردهم تیرماه اموالی به ارزش 30 میلیون تومان از او سرقت شده است.

پس از طرح شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان از این داشت که سارق یا سارقان با یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید با پلاک تهران اقدام به سرقت کرده‌اند. با شناسایی مالک خودرو، اولین مظنون پرونده به پلیس آگاهی احضار و از او درخصوص علت حضور خودرو در محل سرقت بازجویی شد. مالک خودرو اظهار کرد خودرو متعلق به پسرعموی 29ساله‌اش است که به دلیل اینکه قصد خرید خودرو با پلاک تهران را داشت شماره پلاک را به نام او ثبت کرد. کارآگاهان با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده با اخذ نیابت قضائی به شهرستان محل سکونت متهم اصلی پرونده مراجعه و پس از تحت‌مراقبت قراردادن مخفیگاه متهم، او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به تهران منتقل کردند. متهم لب به اعتراف گشود و درباره نحوه ارتکاب سرقت اظهار کرد: سرقت‌ها را با همدستی دو همشهری‌ام که با هم برادر هستند در نقاط مختلف شهر تهران انجام دادم و تاکنون از 20 منزل مسکونی در شهر تهران سرقت کرده‌ایم.

متهم در ادامه اظهارات خود گفت: از منازل طلا و جواهرات سرقت می‌کردیم و طلاها را به طلافروشی در شرق تهران فروختیم و پول حاصل از آن را صرف خرید دامداری و خودرو کردیم.

در ادامه دو همدست متهم  نیز که در همان شهرستان سکونت داشتند با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با تلاش کارآگاهان تاکنون 19 فقره از محل‌های سرقت و مال‌باختگان شناسایی و متهمان با صدور قرار مجرمیت توسط بازپرس شعبه پنج دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شده‌اند.

سرهنگ علیزاده توصیه کرد: در صورت سکونت در طبقات اول مجتمع‌های مسکونی برای پیشگیری از وقوع سرقت در بالکن‌های منازل حفاظ نصب و با استفاده از دوربین‌های مداربسته باکیفیت و سیستم‌های هشداری از وقوع سرقت پیشگیری کنید.