۰ نفر

اعتراف جوان زورگیر به قتل به‌دلیل عذاب ‌وجدان

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 381756
اعتراف جوان زورگیر به قتل به‌دلیل عذاب ‌وجدان

پسری جوان که به اتهام چند فقره زورگیری با چاقو دستگیر شده است، با اینکه ابتدا مدعی بود هیچ جرمی انجام نداده بعد از مدت‌ها تحقیق و بازجویی به انجام یک قتل احتمالی اعتراف کرد و گفت به‌خاطر کاری که انجام داده است عذاب وجدان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  کارآگاهان پلیس آگاهی خرداد امسال از سوی بازپرس دادسرای مبارزه با سرقت تهران مأموریت یافتند دو زورگیر حرفه‌ای را که با استفاده از چاقو و تهدید شهروندان، اموال آنها را غارت می‌کنند، شناسایی و دستگیر کنند.

یکی از شاکیان در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: شب‌‌هنگام در حال عبور از خیابان بودم که دو جوان موتورسوار سد راهم شدند. آنها در‌حالی‌که چاقو در دست داشتند، مرا تهدید کردند و تمام پول‌هایم را گرفتند. آنها بسیار خشن بودند و می‌گفتند اگر مقاومت کنم مرا می‌زنند.

سایر شکات نیز اظهارات مشابهی را مطرح کردند و مشخصاتی از سارقان ارائه دادند که به پلیس کمک کرد ردی از متهمان به‌دست بیاورد. به‌این ترتیب دو سارق زورگیر که جواد و حسام نام دارند، شناسایی و بازداشت شدند.

این دو نفر وقتی پشت میز بازجویی نشستند گفتند هیچ جرمی انجام نداده‌اند اما انکارهای آنها فایده‌ای نداشت زیرا هفت مال‌باخته هر دو نفر را به‌عنوان سارق پول‌های خود شناسایی کردند. پس از آن حسام و جواد ادعای تازه‌ای را مطرح کردند و گفتند ما عاشق هیجان هستیم و فقط برای اینکه کمی تفریح کنیم شاکیان را تهدید کردیم اما از آنها سرقت انجام ندادیم و چنین ادعایی صحت ندارد.

کارآگاهان با توجه به ادعای جدید متهمان تحقیقات خود را پی گرفتند و فهمیدند علاوه بر هفت شاکی، دوستان این افراد نیز هدف آنها قرار گرفته‌اند و اگرچه شکایت نکرده‌اند، اما دو پسر جوان از آنها نیز دزدی انجام داده‌اند. در نهایت متهمان مجبور به اعتراف شدند و گفتند پول‌هایی را که از این راه به‌دست آوردند صرف تفریح و خوشگذرانی کردند.

در‌حالی‌که بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه داشت، جواد چند روز پیش داوطلبانه به مأموران گفت قصد دارد رازی را برملا کند. این متهم در اعترافات جدیدش گفت: من و همدستم در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدیم و بعد از شناسایی افراد تنها از آنها زورگیری می‌کردیم. در یکی از سرقت‌ها طعمه‌ای که انتخاب کرده بودیم تسلیم ما نشد و سعی کرد مقاومت کند. به‌همین‌دلیل من او را با چاقو زدم و آن مرد غرق در خون روی زمین افتاد و به‌احتمال بسیار زیاد کشته شد. من و دوستم سریع از آنجا فرار کردیم اما من در تمام این مدت بابت کاری که انجام داده بودم، عذاب‌وجدان داشتم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم واقعیت را فاش کنم تا بلکه از این عذاب راحت شوم.  کارآگاهان بعد از شنیدن حرف‌های جواد موضوع را به بازپرس پرونده اطلاع دادند و به‌دستور او مأمور شدند تا درباره صحت و سقم این ادعا تحقیق و بررسی کنند که آیا در زمان و مکان ادعایی متهم قتلی انجام شده یا اینکه مال‌باخته باوجود واردشدن ضربات مهلک جان به‌در برده است؟

بنا به این گزارش، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.