۰ نفر

زن کلاهبردار از تبعه چینی دستگیر شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 380874
زن کلاهبردار از تبعه چینی دستگیر شد

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری خانم جوانی خبر داد که به بهانه دوستی اقدام به کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از تبعه چینی کرده بود.

 به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در این باره اظهار داشت: در  ۲۹ خرداد ماه امسال شخصی که از تبعه چین بود به همراه وکیل قانونی خود، با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲ تهران اعلام شکایت می کند، که دوست ایرانی اش به هویت (جعلی) "دنیا ۳۴" با اقدامات متقلبانه، سنگ های قیمتی وی را به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال را از وی کلاهبرداری کرده است.
وی افزود: در ۱۶ مرداد ماه، پرونده حسب دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران به جهت دستگیری و کشف اموال، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم (ویژه مبارزه با جرایم کلاهبرداری) قرار گرفت.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیان داشت: شاکی پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت «در اوایل سال ۹۸ با خانم جوانی به نام دنیا آشنا شدم، از آنجایی که من بازرگان هستم و همیشه در حال سفر به ایران هستم به صورت اتفاقی با این خانم در محل اقامت خودم در نیاوران آشنا شدم و او هم گفت ساکن نیاوران است که این آشنایت به دوستی صمیمی بین ما منجر شد تا آنجایی که تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به او نشان دادم و او هم با عنوان اینکه در جواهرسازی فعالیت می کند با ایجاد اعتماد پیشنهاد داد که می تواند برای سنگ ها رکاب و غیره ... انجام دهد و من هم پذیرفتم و به وی دادم و جهت انجام امورات کاری به کشور خودم(چین) بازگشتم.»
تقی پور گفت: شاکی بیان داشته که پس از گذشت حدوداً یکماه به ایران مراجعه کرده و با این خانم تماس گرفته که متوجه شده خانم با جلب اعتماد من و اقدامات متقلبانه اقدام به کلاهبرداری کرده است.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته، با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت واقعی متهم بنام "سارا" و مخفیگاه وی در محدوده شمال غرب تهران شدند با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده در ۱۱ شهریور ماه طی عملیات پلیسی متهم دستگیر که طی بازرسی از محل کلیه سنگ های قیمتی کشف وبه اداره چهاردهم منتقل شد.
 تقی پور خاطر نشان کرد: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به بزه انتسابی، وی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.