۰ نفر

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۶:۰۵
کد خبر: 380741
تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

اعضای باند سه‌نفری که با تصادف جرحی ساختگی قصد داشتند از شرکت بیمه دیه دریافت کنند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، روز سیزدهم شهریورماه پرونده‌ای با موضوع تصادف ساختگی کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که شخصی به نام حمید 27ساله با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکت‌های بیمه قصد دریافت دیه بابت تصادف جرحی را داشت که متصدیان شرکت بیمه به ساختگی و جعلی‌بودن مدارک او پی بردند.

جعلی‌بودن مدارک متهم در تحقیقات پلیسی محرز شد و با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه 2 همدستش هنگام مراجعه به شرکت بیمه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات پلیسی و  پس از مشاهده ادله و نظریه کارشناسی لب به اعتراف گشودند و به پرونده‌سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه اقرار کردند.

متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها گفت فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرد و با دیگر همدستانش که قبلا در زندان با آنها آشنا شده بود، برنامه‌ریزی کلاهبرداری را انجام داد و از مردادماه در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه‌گر آغاز کرد.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ 500 میلیون تومان از بابت خسارت جانی داشتیم که با هوشیاری کارمند بیمه و حضور مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل‌شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده است.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اولیه در این پرونده را بیش از 500 میلیون تومان برآورد کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.