۰ نفر

سرقت ٩ هزار دلاری یک منشی

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۱
کد خبر: 378829
سرقت ٩ هزار دلاری یک منشی

فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک منشی و دو کارمند یک شرکت خصوصی به جرم سرقت ٩ هزار دلار از محل کارشان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی در این باره اظهار کرد: روز ششم تیرماه امسال، با شکایت یکی از شهروندان درمورد سرقت به عنف به روش بیهوشی، پرونده‌ای از سوی بازپرسی شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن(ع) انتقال داده شد.

وی درباره انجام تحقیقات اولیه در این زمینه گفت: پس از انجام تحقیقات اولیه در زمینه این پرونده مشخص شد سارقان پس از بیهوش کردن رئیس یک شرکت تجاری خصوصی، اقدام به سرقت از محل کرده‌اند. در ادامه نیز روز پنجم مرداد پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.

عزیزخانی افزود: در تحقیقات اولیه شاکی اظهار کرد که طبق روال عادی در دفتر محل کارش مشغول رسیدگی به امور دفتری بوده که از منشی‌اش به نام «سیمین» درخواست می‌کند یک فنجان قهوه برای او بیاورد، اما کمی پس از نوشیدن قهوه دچار سرگیجه شده و بیهوش می‌شود. او پس از گذشت مدت زمانی که به هوش می‌آید متوجه می‌شود ۹ هزار دلار ارز نقد، دو تلفن همراه، یک عدد ساعت مچی طلا، یک رشته گردنبند طلا و یک دستگاه DVR از شرکت سرقت شده است؛ این در حالی است که منشی شرکت نیز در محل کار حضور نداشته و پاسخگوی تماس‌ها نبوده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بر اساس اظهارات مالباخته و سرنخ های موجود، ماموران متوجه شدند که منشی شرکت به همراه یکی از کارمندان اخراجی همان شرکت به نام «علی»، رئیسشان را بیهوش کرده و اموال را به سرقت برده‌اند، گفت: بلافاصله پس از این نتیجه‌گیری مدارک کارمندان شرکت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این دو نفر، زن و شوهر هستند. همچنین مشخص شد که «علی» دو روز پیش از سرقت از محل کارش اخراج شده و همین مساله انگیزه انتقام بوده است.

سرهنگ عزیزخانی افزود: در تحقیقات بعدی محل مخفیگاه این زوج سارق شناسایی شد و بلافاصله تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند که مشخص شد آنها روز قبل، از محل اسباب کشی کرده و به مهرشهر کرج نقل مکان کرده اند. همچنین در بررسی های تکمیلی مشخص شد که این زوج سارق با یکی دیگر از کارمندان اخراجی شرکت به نام «تقی» در ارتباط هستند و او نیز همدست آنها است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به متواری بودن این افراد گفت: با هماهنگی از سوی پلیس آگاهی استان البرز مخفیگاه این سارقان در مهرشهر کرج شناسایی شد و تیم های عملیاتی این زوج سارق را در مخفیگاهشان و تقی را در محدوده جنوب تهران دستگیر کردند. در ادامه نیز متهمان به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و در تحقیقات انجام شده اظهار داشتند که پس از اخراج از شرکت با همدستی یکدیگر نقشه انجام سرقت را کشیده اند.

به گفته وی با اعتراف متهمان، اموال مسروقه از مخفیگاهشان کشف و بنا بر دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، به مالباخته تحویل داده شد. هم‌اکنون نیز متهمان با تأمین قرار مناسب برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.