۰ نفر

دستگیری سارق جواهر 15میلیاردتومانی

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 376449
دستگیری سارق جواهر 15میلیاردتومانی

مردی که با همکاری دو همدستش یک قطعه جواهر 15 میلیاردتومانی را دزدیده بود، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  مأموران کلانتری وردآورد ساعت 21:26 روز یکشنبه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی مطلع شدند مردی 52 ساله که مدعی است مالک یک قطعه جواهر مدالی است، مورد زورگیری قرار گرفته. مأموران برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

شاکی با دیدن مأموران به آنها گفت مالک یک قطعه جواهر مدال دارای زمرد 101 قیراطی و الماس و یاقوت زرد طلای 18عیار است که تصمیم داشت آن را بفروشد، اما زورگیران جواهر را از او ربودند.

مال‌باخته توضیح داد: چندی پیش با واسطه یکی از دوستانم به نام همایون با فردی به نام کامران که بازاریاب است آشنا شدم. پس از مدتی گفت‌وگو با کامران قرار شد او افرادی را که خریدار این قطعه جواهر هستند به من معرفی کند.

شاکی ادامه داد: فرد بازاریاب امروز – روز حادثه- با من تماس گرفت و گفت دو نفر را پیدا کرده که حاضر هستند این قطعه جواهر را بخرند. قرار شد که من به همراه جواهر به خیابان جوزانی روبه‌روی ساختمانی در حال ساخت مراجعه کنم و پس از تأیید اصالت قطعه جواهر، معامله انجام شود.

شاکی اظهار کرد: با خودروی شخصی‌ام به نشانی اعلامی مراجعه کردم. فرد بازاریاب با دو مرد دیگر در آن محل حاضر بودند. وارد کانکس ساختمان در حال ساخت شدیم و قطعه جواهر مورد تأیید دو خریدار قرار گرفت و قرار شد بر سر قیمت صحبت کنیم. قطعه جواهر را به داخل خودروی شخصی‌ام منتقل کردم و به داخل کانکس برگشتم که در همین هنگام یکی از آن دو نفر که همراه بازاریاب بود، با سلاح گرم به‌ طرف من حمله‌ور شد و نفر دیگر با شکستن شیشه خودرو جواهر را سرقت کرد و هر سه با یک دستگاه خودروی سواری مدل‌بالا از محل متواری شدند.

تحقیقات پلیسی با ثبت این شکایت آغاز شد و مأموران موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان را شناسایی کنند، سپس این متهم را با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش در نواب دستگیر و در بازرسی از همان محل، قطعه جواهر سرقتی را کشف کردند. در ادامه متهم به جرم ارتکابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ «سیف‌مراد پیروندی»، رئیس کلانتری 181 وردآورد، با تأیید این خبر گفت: کارشناسان ارزش ریالی قطعه جواهر سرقتی را به ارزش 150 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان متهم ادامه دارد.