۰ نفر

کلاهبرداری‌های کلان به بهانه فروش دمنوش

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 375646
کلاهبرداری‌های کلان به بهانه فروش دمنوش

مردی که با ایجاد کانال فروش دمنوش از مشتریان خود کلاهبرداری‌های کلان می‌کرد، سرانجام به دام افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی‌بر اینکه پس از عضویت در کانال تبلیغ دمنوش‌های گیاهی و سفارش دمنوش مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، تحقیقات در این رابطه در پلیس فتای تهران آغاز شد.

شاکیان پرونده توضیح دادند پس از ثبت سفارش، صفحه بانکی پرداخت وجه خرید برای آنها باز شده و آنان تمام اطلاعات بانکی را روی صفحه ثبت کرده‌اند، ولی ناگهان صفحه بسته شده و بلافاصله پیام برداشت مبلغ زیادی پول از حسابشان را دریافت کرده‌اند.

همچنین معلوم شد متهم پس از به‌دست‌آوردن اطلاعات بانکی شاکیان، راه ارتباط مجازی خود را با آنها مسدود کرده است.

در تحقیقات پلیسی متهم شناسایی و معلوم شد این فرد برای اینکه نشانی از خود برجا نگذارد، به‌ طور مرتب پروفایل و صفحه اجتماعی‌اش را تغییر می‌دهد و خود را به مشتریان یک خانم معرفی می‌کند. با تحقیقات مأموران پلیس فتا مشخص شد متهم 39 ساله ساکن استان کرمانشاه است. به‌این‌ترتیب نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای قرار گرفت. در نهایت متهم با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد و پس از مشاهده دلایل و مدارک پلیس، لب به اعتراف گشود.

او گفت: چون در فضای مجازی می‌توان خود را با هر اسم و حرفه‌ای معرفی کرد، با این ترفند توانستم اعتماد برخی از کاربران را جلب کنم.

با تبلیغ فروش دمنوش‌های مورد پسند مردم، با قیمت مناسب مبالغی را از مشتریانم کلاهبرداری کردم و سپس با تغییر هویتم در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادم و فکر نمی‌کردم از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شوم.

سرهنگ «تورج کاظمی»، رئیس پلیس فتای تهران، با تأیید این خبر گفت: پس از اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی، او برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت.