۰ نفر

سرقت نافرجام طلافروشی با سوتک مها

۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 375352
سرقت نافرجام طلافروشی با سوتک مها

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد که سامانه مها سرقت از یک طلا فروشی در شهرستان کرج را ناکام گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار سید جعفر حسینی اظهار داشت: روز گذشته چهارسارق با یک خودروی سوناتا با هدف سرقت در نقطه مرکزی شهر کرج که به گفته شاهدان عینی مجهز به سلاح گرم بودند وارد یک جواهر فروشی شدند.

سارقان که سه مرد و یک زن بودند ، ۲ نفر از آنها با پوشش صورت در داخل خودرو و ۲ نفر دیگر به طلافروشی مراجعه کرده و قصد سرقت داشتندکه با اقدام به موقع صاحب طلافروشی  نسبت به فعال کردن پدال سامانه مها ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ مرکزی کرج بلافاصله به محل حادثه اعزام و ۲ نفر ازسارقان را دستگیر کردند.

واحد صنفی مذکور مجهزبه سامانه مها بوده که ازسرقت آن جلوگیری شد.

«مها»، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به صورت ۲۴ ساعته به کمک حسگرهای حرکتی، لرزشی و هر نوع تهدید از جمله سرقت، زورگیری و غیره را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند.
این سامانه به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کمترین زمان، مالک و مبادی امدادی را از جمله پلیس از وقوع سرقت مطلع می‌کند.

یکی از مزیت‌های مهم این سامانه این است که مانند یک مأمور به صورت ۲۴ ساعت از همه اماکن شهروندان حراست می‌کند.

سردار حسینی افزود: با نصب سامانه هوشمند مها در صورت هر گونه حادثه، این سامانه، پلیس بلافاصله در کمترین زمان ممکن خود را به محل رسانده تا اقدامات پلیسی انجام شود.

 اکنون در استان البرز بیش از ۱۷۰  واحد صنفی و اماکن خصوصی به این سامانه متصل شده که باید سایر صنوف و شهروندان برای پیشگیری از جرایم نسبت به اتصال این سامانه اقدام کنند.

شهروندان متقاضی می‌توانند با مراجعه با سایت maha۷۲۴.ir از شرایط و چگونگی استفاده از این سامانه مطلع شوند.