۰ نفر

وقوع یک تصادف منجر به فوت شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 374025
وقوع یک تصادف منجر به فوت شد

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی از وقوع یک تصادف منجر به فوت خبر داد و گفت: با توجه به ایام تعطیل هفته ولایت و وجود بارگاه رضوی و تفرجگاه‌های اطراف مشهد، شاهد حضور ترافیک پر حجم در ورودی‌های مشهد هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد‌علی احسان بخش گفت: با توجه به ایام تعطیل، در پیش بودن عیدغدیر، وجود بارگاه منور رضوی، وجود تفرجگاه‌های اطراف شهر مشهد و حاکم شدن جو آب‌و‌هوایی سرد در سرتاسرخراسان رضوی ،همه این موضوعات دست به دست هم داده است تا شاهد حضور ترافیک سنگین و پر حجم در ورودی‌های شهر مشهد باشیم، به طوری‌که پیش‌بینی می‌کنیم هر لحظه به این حجم ترافیک افزوده شود.

جانشین فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اکنون در مسیر‌ غرب از سمت شاهرود به سبزوار، نیشابور به مشهد و در جنوب مسیر تربت حیدریه به مشهد ترافیک پر حجم و در مسیر شمال به خصوص در محور چناران به مشهد شاهد حرکت خودرو‌ها به صورت زنجیره‌ای هستیم.

وی افزود: متاسفانه در اثر انحراف به چپ یک دستگاه خودرو سواری پراید در محور سبزوار به اسفراین و برخورد یک دستگاه تریلربا آن، 2 نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

احسانبخش با بیان اینکه رانندگان در مسیر‌های دو طرفه و یا مسیر‌های فرعی که جاده عرض کمی دارد در منتهی‌الیه سمت راست حرکت کنند، تأکید کرد: قانون تعیین کرده رانندگان در هنگام وقوع تصادف و یا نقص فنی از هر گونه توقف وسیله نقلیه در سطح راه‌ها و جاده‌ها باید خودداری کنند و خودروی خود را در خارج از مسیر جاده و خارج از محل رفت‌و‌آمد سایر خودروها و حاشیه امن جاده پارک کنند، در غیر آن صورت هر گونه سد معبر و توقف در سطح جاده‌ها تخلف محسوب و جریمه سنگین در پی دارد.

وی بیان کرد: نیازی برای این توقف‌های نابجا برای کشیدن کروکی نیست چرا که بارها ما شاهد وقوع تصادفات و سد معبر‌ها و ترافیک ‌های سنگین در سطح جاده به خاطر همین توقف در اثر وقوع تصادف بودیم، پس خواهشمندیم به محض وقوع تصادف،رانندگان خودرو‌های خود را به خارج از سطح جاده هدایت کنند و از هرگونه توقف در مسیر جاد‌ه‌ها خودداری کنند.

احسان بخش تاکید کرد: بر طبق تعریف آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی اگر خودرویی دچار نقص فنی شد به طوریکه قادر به هدایت خودرو به سمت حاشیه جاده نبود و سد معبر گریز ناپذیر بود رانندگان حتما مثلث خطر را در مسیر‌های بدون پیچ‌و‌خم در فاصله ۷۰ متری خودرو‌های خود قرار دهند و در مسیر‌های دارای پیچ‌و‌خم حتما در فاصله ۲۰۰ متری نصب کنند.

وی افزود: رانندگان هر گونه تغییر مسیر، توقف و سبقتی را با دادن علامت به سایر رانندگان اعلام کنند.