۰ نفر

برداشت غیرمجاز میلیونی با فیلم‌برداری از کارت‌های بانکی

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳
کد خبر: 371055
برداشت غیرمجاز میلیونی با فیلم‌برداری از کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز میلیونی از حساب مشتریان رستوران توسط راننده پیک موتوری سفارش غذا خبرداد و گفت : شهروندان از سپردن اطلاعات کارت های بانکی به افراد غیر خودداری کنند .

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری ضمن بیان این خبر اظهار داشت : درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبالغ میلیونی از حساب وی  موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

این مقام مسئول افزود : با بررسی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبالغ برداشت شده از حساب شاکی صرف خرید طلا و جواهرات از یکی از سایت های اینترنتی و توسط  شخصی که به عنوان راننده پیک سفارش غذا فعالیت می کرد صورت گرفته است .

وی از دستگیری متهم با حکم قضایی خبر داد و گفت :در بررسی تجهیزات رایانه ای و ادله جرم مشخص شد متهم در مورد های مشابه اقدام به کلاهبرداری های میلیونی ازبرخی شهروندان دیگر نیزکرده است.

سرهنگ عسگری ادامه داد: متهم در اظهاراتش عنوان داشت سفارش مشتریان را به آدرسشان می بردم و از کارت عابر بانک آنها هنگامی که کارتشان را برای پرداخت هزینه در اختیار من قرار می دادند به طور مخفیانه  فیلمبرداری می کردم؛ سپس از حساب کسانی که رمز دومشان شبیه رمز اول کارت بود از فروشگاه های اینترنتی خرید می کردم .

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود:لازم است کاربران عزیز مراقبت های لازم در خصوص حفظ اطلاعات حساب و کارت های بانکی داشته باشند و از سپردن اطلاعات کارت های بانکی به افراد غیر خودداری نمایند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می‌شود این موضوع باعث سوء استفاده‌های متعدد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در پایان از شهروندان خواست : در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند .