۰ نفر

بولی همچنان در آتش می‌سوزد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱:۱۷
کد خبر: 367231
بولی همچنان در آتش می‌سوزد

ادامه آتش سوزی بولی ایلام بعد از گذشت ۲روز باعث نابودی جنگل‌ها و زیستگاه مار افعی دم عنکبوتی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گروه استان‌ها؛ کوه چال زر واقع در روستای گنجوان بولی که یکی از زیستگاه‌های مهم مار دُم عنکبوتی که از گونه‌های نادر و بسیار ارزشمند جهان است، از دیروز در آتش می سوزد و به صورت کامل در حال سیاهی و تباهی است.

با وجود تلاش فراوان نیروهای مردمی، اداری، بسیج و…؛ از دیروز تا هم اکنون، شدت آتش سوزی در حدی بود که توان مقابله با آتش امکان پذیر نبوده و نیست.

تلاش ۴۸ ساعته برای مهار آتش سوزی

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام چهارشنبه شب در گفتگو با رسانه‌های استان اظهار داشت: در پی گزارش آتش سوزی در منطقه بولی بخش چوار ازطریق سامانه ۱۵۰۴ بلافاصله چندین اکیپ اطفاء حریق شامل نیروهای یگان حفاطت منابع طبیعی استان، نیروهای منابع طبیعی شهرستان ایلام و شهرستان ایوان و نیروهای منابع طبیعی بخش چوار در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و همراه با نیروهای مردمی و اعضای ادارات ستاد بحران هم اکنون با تمام امکانات و توان خود مشغول مهار و اطفاءحریق هستند.

رضا احمدی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن تقدیر و تشکر از عزیرانی که در امر اطفاء حریق یاریگر اکیپ اطفاء حریق هستند از همه همشهریان، روستا نشینان، دهیاران، شوراها و تمامی دوستداران طبیعت خواهشمند است در صورت مشاهده آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ضمن اقدام به اطفاء آن سریعاً با شماره ۱۵۰۴ تماس گیرند.

صعب العبور بودن منطقه

سعید کریمیان مدیرکل مدیریت بحران ایلام در خصوص حریق منطقه بولی نیز گفت: صعب العبور بودن منطقه کار را سخت کرده و نیروها برای دسترسی به منطقه دچار حریق باید ساعت‌ها پیاده روی کنند که این امر بر انرژی این عزیزان نیز تاثیر منفی گذاشته است.

وی اظهار داشت: با وجود این مشکلات، از لحظات ابتدایی شروع حریق در منطقه بولی تمامی نیروهای منابع طبیعی، سپاه، بسیج و مردم محلی در منطقه حاضر شده و تلاش این عزیزان سبب شد حریق امروز خاموش شود، اما شیب تند منطقه و سقوط تنه‌های سوخته شده سبب شعله ور شدن مجدد آتش می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص بالگرد نیز باید عنوان شود محدودیت‌های کشور در زمینه بالگردهای با توانایی اطفا حریق سبب شده هیچ بالگردی برای این حریق‌ها در دسترس نباشد و تنها استفاده بالگرد در این شرایط جابه‌جایی اقلام غذایی و وسایل اطفا است که این امر توسط منابع طبیعی بدون نیاز به بالگرد انجام می‌شود.

وی گفت: تا همین لحظه تمامی نیروهای منابع طبیعی، سپاه، بسیج، مردم بومی منطقه و دیگر دستگاه‌ها در منطقه حاضر بوده و در حال اطفای حریق هستند.