۰ نفر

بازداشت ۳نفر در پلمب کافه‌های مشروب‌فروش تهران

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 366427
بازداشت ۳نفر در پلمب کافه‌های مشروب‌فروش تهران

دادسرای ارشاد از پلمب تعدادی از کافه‌های تهران به دلیل فروش مشروب و بازداشت ۳ نفر در این زمینه، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یکی از برنامه‌های اصلی دشمنان، درگیرکردن جوانان به مواد مخدر، مشروبات الکلی، فحشا و ... برای کشاندن آنها به مهلکه مفاسد اجتماعی و جدا کردن آنها از خانواده است و یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها از قوه قضائیه، برخورد با توزیع‌کنندگان این موارد بوده است.
دادسرای ارشاد اعلام کرد: یکی از وظایف دادسرای ارشاد، جلوگیری از ادامه فعالیت اماکنی است که به بهانه ایجاد فضای تفریحی، جوانان را به مهلکه استفاده از مشروبات الکلی سوق می‌دهند و برای سلامت و امنیت اخلاقی و روانی جوانان مضر هستند. این وظیفه، پس از راه‌اندازی سامانه گزارش مردمی، شاهد تحول جدی بوده؛ چرا که حجم اطلاعات و تعداد عملیات دادسرا را در این زمینه افزایش داده است.
طی روزهای اخیر، شهروندان دغدغه‌مند آدرس برخی کافه‌ها و رستوران‌های مشکوک به سرو مشروب را از طریق سامانه برای دادسرا ارسال کردند که مبنای بررسی و تعقیب قضایی این اماکن توسط دادسرا شده است.
لازم به ذکر است که فقط طی عملیات روز چهارشنبه گذشته مأموران پلیس اماکن با پشتیبانی دادسرای ارشاد، نزدیک به 300 لیتر مشروب از یکی از رستوران‌های تهران کشف شد که مشخصات و آدرس آن، از خلال بررسی مواردی که از سوی شهروندان گزارش شده بود، کشف شد.
دادسرای ارشاد در مقابله با این موارد، بسیار جدی است و ضمن پلمب کافه‌های مشروب‌فروش، درخواست اشد مجازات را برای کسانی که با زندگی مردم و جوانانشان بازی می‌کنند، خواهد داشت. به واسطه حساسیت مسئله و اهمیت موضوع، سرپرست دادسرای ارشاد، شخصاً در عملیات حاضر است تا بررسی صحت واقعه و اقدام مجرمانه را سرعت دهد که این امر، پلیس را در اجرای تصمیم قاطع بدون هرگونه شبهه و اشتباه کمک می‌کند.
به زودی گزارش فعالیت‌های دادسرا در زمینه مسدودسازی کافه‌های متخلف، از طریق کانال‌های دادسرا در بله، سروش، ایتا و گپ به آدرس @dadsara_ershad ارائه خواهد شد.  شما نیز اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید، نام مغازه، آدرس دقیق و زمان وقوع جرم را به شماره 09054309484 در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش و گپ ارسال فرمایید. مجدداً لازم به ذکر است که دادسرا در اینستاگرام صفحه‌ای ندارد.
گرچه وجود تصویر یا فیلم از وقوع جرم، کمک شایانی به پیگیری خواهد کرد ولی در صورت عدم امکان گرفتن تصویر، ذکر نام مغازه، آدرس دقیق و زمان جرم کفایت می‌کند و دادسرا راساً برای بررسی صحت و سقم مسئله اقدام خواهد کرد.