۰ نفر

دستگیری ۵متهم تخلیه غیرقانونی فاضلاب

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۲:۱۷
کد خبر: 365369
دستگیری ۵متهم تخلیه غیرقانونی فاضلاب

دادستان قم از دستگیری ۵متهم تخلیه غیرقانونی فاضلاب خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم ضمن انتقاد از نداشتن نظارت دستگاه‌های ذیربط بر تانکر‌های تخلیه فاضلاب و پساب که موجب آلودگی محیط زیست و وارد آوردن خطرات زیست محیطی اظهار کرد: نهاد‌های مربوطه مکلف هستند تا ارگان نظارت کننده بر تانکر‌های تخلیه فاضلاب را فعال و سازمان محیط زیست نیز با نظارت بر تولیدکنندگان این نوع فاضلاب‌ها برنامه اجرایی خود را به دادستانی ارائه و سایتی جهت تخلیه پساب فاضلاب‌های ویژه در قم تعبیه نمایند.

وی افزود: همچنین پس از انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور، تانکر‌های حمل فاضلاب در صورت نداشتن مجوز توقیف و به مرجع قضایی معرفی شوند.
دادستان قم در ادامه بیان کرد: در این خصوص شخصی که اقدام به تخلیه فاضلاب با تانکر در حوضچه‌های منهول مربوط به آب و فاضلاب می‌کرده شناسایی و خودروی وی توقیف و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
کاهه خاطرنشان کرد: همچنین شخص دیگری که سردسته چهارخودروی تانکر تخلیه فاضلاب بوده نیز شناسایی و ضمن توقیف هرچهار خودروی وی، پس از تفهیم اتهام با صدور قرار قانونی روانه زندان شده است.