۰ نفر

جسد آلیش کار خراسان شمالی در آب های بندرترکمن پیدا شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۳
کد خبر: 361461
جسد آلیش کار خراسان شمالی در آب های بندرترکمن پیدا شد

پنج نفر از سرنشینان قایق واژگون شده، از گورش کاران خراسان شمالی بودند که یکی از آنان غرق شد اما بقیه نجات یافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جسد هادی پرویزی، ورزشکار آلیش (گورش کار) خراسان شمالی که در واژگونی قایق غرق شده بود در آب های بندرترکمن استان گلستان پیدا شد.
رئیس هیأت ورزش‌های بومی و محلی خراسان شمالی گفت: گورش کاران این استان برای شرکت در کلاس داوری کشتی گورش به گلستان سفر کرده بودند.
زیور نعمتی اظهار داشت: این کلاس‌ها دارای مجوز بود و به صورت رسمی برگزار می‌شد، اما گورش کاران استان، از این هیأت مجوز و معرفی نامه‌ای نداشتند.
وی با بیان اینکه این ورزشکاران بدون هماهنگی با هیأت در این کلاس‌ها شرکت کرده بودند، گفت: گورش کاران پس از پایان کلاس‌های داوری و هنگام تفریح، دچار حادثه شدند.
او گفت: پنج نفر از سرنشینان قایق واژگون شده، از گورش کاران خراسان شمالی بودند که یکی از آنان غرق شد اما بقیه نجات یافتند.
غروب پنجشنبه، قایق موتوری حامل پهلوانان کشتی استان‌های خراسان شمالی و گلستان در ساحل روستای چارقلی بندرترکمن واژگون شد و از ۱۰ سرنشین آن، تنها یک نفر جان باخت.
کشتی گورش یا آلیش که در برخی نقاط ایران از جمله مناطق ترکمن نشین به همین نام خوانده می‌شود، در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی و رضوی دارای پیشینه است.