۰ نفر

آتش سوزی کامیون با بار علوفه خشک

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۲۲
کد خبر: 357706
آتش سوزی کامیون با بار علوفه خشک

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از مهار آتش سوزی یک دستگاه کامیون با محموله علوفه خشک در شهرک دانش قزوین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی منتظری با اعلام این خبر افزود: یک دستگاه کامیون با محموله علوفه خشک در شهرک دانش قزوین به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: با تماس یکی از شهروندان با سامانه 125مبنی بر آتش سوزی یک دستگاه کامیون بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 6 ،چهار و7 به محل حادثه اعزام شدند.
این مقام مسئول بیان داشت: با سرعت عمل آتش نشانان و اقدام به موقع آتش مهار شد.
منتظری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

افزایش حریق علفزارها در شهر قزوین، جدی است

قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین نسبت به افزایش حریق علفزارها در شهر قزوین هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به گرم تر شدن هوا و خشک شدن مراتع از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و یا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

قدیر موسی خانی اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۹۵۰ مورد آتش سوزی در سطح باغ ها، علفزارها و مراتع به ثبت رسید که آمار بسیار بالایی محسوب می شود و این رقم درسال 96 با توجه به تمهیدات و نشست کارگروه ها و کاهش بارندگی ها به 592 مورد و در سال97 به 380 مورد کاهش یافت.
معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین تصریح کرد: آتش زدن و ناتوانی در خاموش کردن علفزارها به خصوص جنب منازل مسکونی علت اصلی بسیاری از این آتش سوزی ها بوده است.
وی ادامه داد: عملیات های پی در پی و چندین ساعته مهار حریق علفزارها روزهای سختی را برای آتش نشانان شهر با توجه به ماه مبارک رمضان رقم زده است.
موسی خانی تاکید کرد: این نوع از عملیات ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفای حریق، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجب خستگی شدید آتش نشانان با توجه به طولانی بودن زمان عملیات می شود.