۰ نفر

۲جوان در رودخانه سیستان غرق شدند

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۱۳
کد خبر: 356966
۲جوان در رودخانه سیستان غرق شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان گفت: ۲جوان نیمروزی عصر امروز جمعه در رودخانه سیستان شاخه لورگ باغ غرق شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسن مصفا گفت: این افراد ۲۱ و ۲۶ ساله بودند که در حین ماهیگیری براثر بی احتیاطی در رودخانه سیستان غرق شدند.
وی افزود: ۲ تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز به محل حادثه اعزام شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیروهای هلال احمر با توجه به تاریکی هوا عملیاتجستجو را متوقف و به صبح فردا موکول کردند.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در این رودخانه‌ها می‌شوند به علت آشنا نبودن با وضعیت رودخانه‌ها و فنون شنا در همان دقایق اولیه غرق می‌شوند.
مصفا افزود: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته بسیار خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده، برخی افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.
بر اساس این گزارش، با توجه به خشکسالی دو دهه گذشته در منطقه سیستان بسیاری از مردم برای تأمین آب مورد نیاز خود در مصبرودخانه‌ها و انهار اقدام به حفر چاه یا چاهک کرده اند که اکنون با جاری شدن آب در این رودخانه‌ها محل و مکان چاه‌ها برای مردم ناآشنا است و افرادی که برای شنا وارد این رودخانه‌ها و انهار می‌شوند احتمال غرق شدن آنها در این چاه‌ها بسیار زیاد است.