۰ نفر

سرقت اینترنتی از 682نفر در مازندران

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 355197
سرقت اینترنتی از 682نفر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند جعل درگاه بانکی و سرقت اینترنتی از 682 شهروند خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار سیدمحمود میرفیضی، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان استان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به ارزش 123 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، مجرمان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل درگاه بانکی(فیشینگ) پس از برداشت غیرمجاز اینترنتی، وجه سرقتی را از طریق کارت های بانکی مشخص و از طریق دستگاه خودپرداز برداشت می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی یکی از متهمان به جعل و سرقت های اینترنتی، افزود: متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی با همکاری دو همدستش اقرار کرد.

میرفیضی، خاطرنشان کرد: 2 همدست متهم این پرونده نیز پس از شناسایی با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس اظهار داشتند با ایجاد کانال همسریابی و صیغه یابی در شبکه های اجتماعی و جعل درگاه های بانکی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دسترسی و به برداشت غیرمجاز از آنان اقدام می کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهمان در ادامه تحقیقات پلیس، تاکنون به 2 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان اقرار کردند.

میرفیضی گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، اعضای این باند تاکنون به اطلاعات حساب بانکی 682 شهروند دسترسی پیدا کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.