۰ نفر

دستگیری باند ۱۱نفره جرایم سایبری در قم

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۰۰
کد خبر: 355100
دستگیری باند ۱۱نفره جرایم سایبری در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری باند ۱۱نفره ای که اقدام به ارتکاب جرایم سایبری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اخلاقی در فضای مجازی یکی از مأموریت‌های اصلی نیروی انتظامی است، گفت: باند ۱۱ نفره ای که با نشر آگهی دعوت به اعمال منافی عفت، هتک حرمت اشخاص، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کلاهبرداری در فضای سایبر می‌کردند، توسط مأموران پلیس فتای استان قم در یکی از استان‌های شرقی کشور شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: اعضای این باند بیش از ۲ سال به صورت شبکه ای در موضوعات پیش گفته فعالیت داشتند و با دادن آدرس‌های کور به مالباختگان، باعث خدشه دار شدن آبروی صاحبان آدرس می‌شدند و آدرس‌های اعلام شده تقریباً تمامی استان‌های کشور را شامل می شده است.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی پلیس فتای استان قم و انجام عملیات پیچیده و پشتیبانی مناسب دستگاه قضائی استان، اعضای این باند در شرق کشور شناسایی و دستگیر شدند، البته در سال جاری برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

سردار آقاخانی از شهروندان خواست به تبلیغات و فعالیت‌هایی که با این عناوین در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود، به هیچ وجه توجه و اعتماد نکنند و اگر چنانچه مورد هرگونه سو استفاده قرار گرفتند حتماً به پلیس فتا مراجعه و اعلام شکایت کنند.