۰ نفر

سیلاب دماوند خسارات جانی به همراه نداشت

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۳۶
کد خبر: 355091
سیلاب دماوند خسارات جانی به همراه نداشت

فرماندار دماوند گفت: سیلاب عصر امروز در دماوند خسارات جانی به همراه نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید صفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد بارش شدید باران در شهرستان دماوند بودیم به طوری که در ارتفاعات به ویژه در محور هراز و محدوده سربندان-سیدآباد با تگرگ همراه بود.

وی افزود: خوشبختانه شاهد حادثه جانی نبودیم و در هر دو منطقه تنها خسارت مالی و آسیب‌رسانی به چندین خودرو را به همراه داشت که با حضور به موقع عوامل امدادی و راهداری، عملیات پاکسازی و بازگشایی مسیر انجام شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران دماوند گفت: با توجه به بارش‌های بهاری، اینگونه سیلاب‌ها غیرقابل پیش‌بینی است که از شهروندان خواهانیم از هرگونه اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مناطق فرودست و خطرناک خوداری نمایند تا در هنگام بارش‌ها شاهد خطرات احتمالی نباشیم.

صفری ادامه داد: به دلیل لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید جهت عبور از جاده‌های کوهستانی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اثر بارش باران، در دو منطقه شهرستان دماوند همچون جاده کیلان – ساران و روستای مغانک شاهد جاری شدن سیلاب بودیم که این امر موجب رانش زمین و حجم زیادی از گل و لای در مسیر جاده‌های دسترسی به این مناطق و سبب بسته شدن محور شد.

فرماندار دماوند بیان کرد: اما عوامل مدیریت بحران شهرداری، راهداری و نیروی انتظامی، جهت روان‌سازی ترافیک و رفع مشکل اقدام نمودند و با پاکسازی سیلاب، اکنون مسیر باز و تردد در جریان است.

صفری خاطرنشان کرد: در مغانک وقوع سیل و پارک یک خودرو در مسیل رودخانه موجب شد تا این خودرو طعمه سیلاب شود، به همت عوامل مدیریت بحران سرنشینان از خودرو خارج شده و به مراکز درمانی منتقل شدند و خودرو نیز از داخل رودخانه خارج شده است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه انسداد و آب‌گرفتگی در معابر عمومی و آبراهه‌ها با خدمات شهر یا سامانه ارتباط مردمی شهرداری‌ها (۱۳۷) تماس حاصل نمایید.