۰ نفر

ماجرای عجیب رمالی در شبکه‌های اجتماعی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۰۰
کد خبر: 350016
ماجرای عجیب رمالی در شبکه‌های اجتماعی

سرپرست پلیس فتای خراسان شمالی از دستگیری رمال فضای مجازی در بجنورد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرگرد یوسف شاکری اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به رمالی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

شاکری با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد لحظه‌ای کانال ایجاد شده در فضای مجازی توسط این فرد موفق شدند محل اختفای وی را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و این فرد را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه این فرد برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به کلاهبرداری از شهروندان به روش‌های تبلیغ فال قهوه، رمالی، توانایی در بخت‌گشایی و شفای بیماران اعتراف کرد.

وی ضمن اعلام اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را با ترفندهای گوناگون در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به این روش از اعتماد و عقاید طعمه‌های خود سو استفاده می‌کنند که باید هم‌وطنان با حساسیت و افزایش سواد فضای مجازی خود وارد شوند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.