۰ نفر

جنایت به‌دلیل اختلاف میلیاردی

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۰۰
کد خبر: 349790
جنایت به‌دلیل اختلاف میلیاردی

مردی که به‌دلیل اختلاف ملکی میلیاردی دست به جنایت زده و جسد مقتول را دفن کرده بود، در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، زنی روز 21 فروردین با مراجعه به کلانتری 124 قلهک به مأموران گفت: همسر 48ساله‌ام ساعت 9 صبح از خانه خارج شد و تا ساعت 18 نیز پاسخ‌گوی تلفن همراهش بود اما پس از آن دیگر پاسخ‌گوی تماس‌های من نبود تا اینکه تلفن همراهش نیز خاموش شد.

این زن به اداره یازدهم پلیس آگاهی معرفی شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همسرم در زمینه خرید و فروش ملک در منطقه پردیس، بومهن و رودهن فعالیت دارد. صبح روز چهارشنبه 21 فروردین به قصد ملاقات با یکی از دوستان و همکارانش به نام مسعود. ق (35ساله) در رودهن از خانه خارج شد اما پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارم.

کارآگاهان با مراجعه به محل کار مسعود در بنگاهی در رودهن، به تحقیق از او پرداختند. مسعود در تحقیقات مقدماتی بیان کرد: این مرد قرار بود ساعت 16 بعدازظهر به بنگاه من بیاید و حتی پیامکی را در این‌باره  برایم ارسال کرد اما پس از آن دیگر هیچ خبری از او ندارم.

کارآگاهان با بررسی اظهارات مسعود و انجام تحقیقات میدانی اطمینان پیدا کردند مرد مفقودشده آخرین بار در بنگاه مسعود در رودهن دیده شده بود. به همین دلیل با هماهنگی بازپرس پرونده، مسعود روز دوم اردیبهشت دستگیر و برای تحقیقات پلیسی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

مسعود همچنان ادعای اولیه خود را تکرار می‌کرد اما سرانجام در روز پنجشنبه گذشته به ارتکاب جنایت به‌دلیل اختلاف میلیاردی بر سر مالکیت یک مجتمع مسکونی در شهر رودهن اعتراف کرد. مسعود در اعترافاتش گفت جنایت را با همدستی شاگرد بنگاه به نام رامین (27ساله) انجام داده است.

مسعود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در تماس تلفنی از مقتول خواسته بودم تا برای دیدن و معامله یک مجتمع مسکونی به رودهن بیاید. روز چهارشنبه پس از رسیدن او به بنگاه، به بهانه بازدید ساختمان، به همراه وی و رامین سوار ماشین شدیم. در مسیر آبمیوه مسمومی را که از قبل آماده کرده بودیم، به مقتول تعارف کردیم و او نیز پس از نوشیدن مقداری از آبمیوه بلافاصله بیهوش شد. به سمت آزادراه تهران– پردیس حرکت کردیم و پس از پیداکردن مکانی خلوت در بیابان‌های اطراف، مقتول را با طناب خفه و جنازه‌اش را داخل یک گودال دفن کردیم. پس از ارتکاب جنایت ماشین مقتول را رها کردیم و به همراه رامین به بنگاه برگشتیم.

با توجه به اعتراف صریح مسعود به ارتکاب جنایت با همدستی رامین، متهم دوم نیز دستگیر شد و پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهارات مسعود را تأیید کرد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب جنایت و مدفون‌کردن جسد مقتول در منطقه‌ای بیابانی در آزادراه تهران – پردیس، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه متهمان به محل مدفون‌شدن جسد اعزام و جسد مقتول نیز کشف شد. در حال حاضر قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.