۰ نفر

متلاشی شدن باند خانوادگی سرقت طلا

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۲۰
کد خبر: 340350
متلاشی شدن باند خانوادگی سرقت طلا

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: زن و شوهری که با تشکیل یک باند خانوادگی اقدام به سرقت طلاجات بانوان سالخورده و کودکان در استان‌های گوناگون می‌کردند توسط پلیس استان بوشهر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار خلیل واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از اجرای طرح ضربتی  مقابله با باند سارقان در بوشهر خبر داد و اظهار داشت:  در راستای مقابله با سارقان کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان بوشهر طرح شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به دستگیری باند خانوادگی طلاجات کودکان و افراد سالخورده افزود: مردی که به همراه همسر، داماد وتعدادی دیگر از اعضاء خانواده‌اش به صورت تیم در شهرهای مختلف کشور طلاجات زنان سالخورده و کودکان را به سرقت می‌بردند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سرکرده این باند سابقه سرقت و حمل مواد مخدر دارد تصریح کرد: وی به همراه همسرش با استفاده از یک دستگاه خودرو سمند در سطح شهر بوشهر با تعقیب بانوان سالخورده در مکانهای خلوت باشگرد پرسیدن آدرس مکانهای مذهبی و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی بانوان با روش‌های مختلف طلاجات آنها را سرقت می‌کردند.

سردار واعطی بیان کرد: پس از تحقیقات گسترده میدانی و اقدامات پیچیده پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان هویت ومحل سکونت سرکرده باند را شناسایی و وی را به همراه همسرش در یکی از استان‌های غربی دستگیر و به بوشهر منتقل کردند.

رئیس پلیس استان بوشهر اظهار داشت: این افراد ضمن معرفی دیگر همدستان خود تاکنون به 22 فقره سرقت در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان اعتراف کرده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه تا کنون 16نفر از مالباختگان و شاکیان این زن و شوهر شناسایی شده است گفت: تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان در استان‌های مختلف ادامه دارد.

به گفته سردار واعظی شناسایی مخفیگاه و دستگیری دیگر همدستان و اعضاء باند در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه شهروندان باید در برابر درخواست‌های مشکوک افراد غریبه با حساسیت برخورد کرده و هوشیار باشند، تاکید کرد: برخی شهروندان با عمل کردن به درخواست‌های غیرمنطقی سارقان زمینه موفقیت آنان را فراهم می‌کردند و طلاهای خود را شخصا در اختیار سارقان قرار می‌دادند.