۰ نفر

نوجوان 16‌ساله دوستش را کشت

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۱۶
کد خبر: 339970
نوجوان 16‌ساله دوستش را کشت

نوجوانی 16ساله که به‌ دلیل اختلاف با دوست 18‌ساله‌اش با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده است، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، 12‌بهمن‌ماه یکی از شهروندان ساکن محدوده شرق تهران هنگام تردد در حاشیه بزرگراه رسالت متوجه شد جسدی بی‌جان روی زمین‌های خاکی این محدوده افتاده است. او با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و ماجرا را اطلاع داد.

با اعلام این خبر، پرونده‌ای در کلانتری 190 مجیدیه تحت عنوان فوت مشکوک تشکیل شد و با هماهنگی‌های انجام‌شده تیم‌های عملیاتی این کلانتری به محل اعزام شدند. در بررسی‌ها مشخص شد متوفی به‌وسیله جسمی تیز و برنده مجروح شده و به قتل رسیده است.

به‌این‌ترتیب پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل و همچنین کشف هویت مقتول آغاز کردند.

در بررسی و تحقیقات انجام‌شده از سوی کارآگاهان مشخص شد مقتول جوانی 18‌ساله به نام میلاد است که با واردآمدن ضربه چاقو به شکمش، به قتل رسیده. در بررسی از صحنه جرم آلت قتاله کشف شد. تحقیقات با کشف سرنخ‌های جدید وارد مرحله‌ای جدید شد و کارآگاهان سرنخ‌هایی از حضور یک نوجوان دیگر در این ماجرا به دست آوردند و فهمیدند این نوجوان با مقتول رابطه دوستی داشته است.

با کشف این سرنخ، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه دوست مقتول که نوجوانی 16‌ساله به نام فرشاد است، روز دوشنبه هفته جاری برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت فراخوانده شد.

در تحقیقات انجام‌شده از فرشاد، او لب به اعتراف گشود و ماجرای درگیری با میلاد و نحوه قتل وی با سلاح سرد کشف‌شده از محل جنایت را بیان کرد.

فرشاد، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از چندسال پیش با میلاد دوست بودم و در یک مدرسه درس می‌خواندیم. از دو سال پیش میلاد که دو سال از من بزرگ‌تر بود، به بهانه‌های مختلف به من زور می‌گفت و با تهدیدهای مکرر برای من ایجاد مزاحمت می‌کرد. به‌طورکلی او مرا تحت سلطه حرف‌ها و رفتارهای خود درآورده بود و مرا اذیت می‌کرد تا اینکه از مدرسه ما به یک مدرسه دیگر‌ رفت. مدتی از او خبر نداشتم تا اینکه چند روز پیش از حادثه با من تماس گرفت. چون شماره تلفنش آشنا بود و می‌دانستم دوباره ممکن است برای من مزاحمت ایجاد کند، به تماسش پاسخ ندادم، اما او پیامک‌های تهدیدآمیز ارسال کرد و خواست مرا ببیند. آن‌قدر پیامک‌ها تکرار شد که تصمیم گرفتم با او قرار بگذارم. برای همین روز حادثه در حاشیه تقاطع بزرگراه‌های رسالت و امام علی(ع)، قرار گذاشتیم. وقتی به محل رسیدم، میلاد را دیدم و از او خواستم کارش را زودتر بگوید. او مجددا مرا تهدید کرد که این کار به مشاجره لفظی و درگیری فیزیکی انجامید و در یک لحظه میلاد از جیبش چاقویی درآورد و به من حمله کرد، اما چاقو در درگیری از دستش افتاد. من از فرصت استفاده کردم و چاقو را برداشتم و نمی‌دانم چطور شد که ضربه‌ای به شکمش زدم و وقتی دیدم مجروح شده، از محل فرار کردم. ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه‌کار کنم.

به‌این‌ترتیب، متهم انگیزه قتل را فشارهای عصبی و تهدیدهای روانی و زورگویی‌ها و زورگیری‌های مقتول عنوان و بیان کرد قصد قبلی برای قتل نداشته و اگر مقتول به تهدیدات خود ادامه نمی‌داد و سراغش نمی‌آمد، شاید جنایتی رخ نمی‌داد.

سرهنگ علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی، با تأیید این خبر اظهار کرد: با اعترافات متهم، پرونده تکمیل و برای بررسی به همراه آلت قتل، به بازپرسی شعبه 8 تهران ارسال شد، اما با توجه به اینکه متهم زیر 18 سال سن دارد، پرونده برای دادگاه اطفال زیر 18 سال ارجاع شد تا تحقیقات قضائی در این خصوص انجام شود.