۰ نفر

عامل انتقام‌گیری آتشین در یک‌قدمی چوبه دار

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۳۸
کد خبر: 337576
عامل انتقام‌گیری آتشین در یک‌قدمی چوبه دار

دیوان عالی کشور حکم دو بار قصاص مرد جوانی را که در جریان یک ماجرای عاشقانه مرتکب قتل شده‌ بود، تأیید کرد و این مرد در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این مرد بعد از اینکه متوجه شد دختر مورد علاقه‌اش به نام سحر با دوستش ارتباط برقرار و او را ترک کرده‌ است، دست به انتقام‌گیری خشن زد.

بر اساس مدارک موجود در پرونده، ساعت 2:45 بامداد پنجم خرداد سال گذشته آتش‌سوزی در یک منزل دو طبقه قدیمی و متروکه در خیابان دماوند اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان چند ایستگاه آتش‌نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد شعله‌های سرکش آتش و دود از در و پنجره‌های ساختمان دو طبقه زبانه می‌کشد. آتش‌نشانان به‌سرعت پس از شکستن قفل درهای ورودی آتش را خاموش کردند.

نیروهای آتش‌نشانی هنگام خاموش‌کردن شعله‌های آتش با اجساد بی‌جان دو مرد حدودا 34ساله مواجه شدند که داخل اتاق طبقه دوم و پاگرد بین دو طبقه این منزل افتاده بودند. بررسی‌ها نشان داد آتش‌سوزی عمدی ‌است و اطلاعاتی که مأموران به دست آوردند، معلوم کرد احتمالا عامل این آتش‌سوزی و قتل دو مرد جوان پسری به نام کامران است. این آتش‌سوزی هم به دلیل یک عشق نافرجام بوده ‌است.

به این ترتیب، کامران بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد و اولیای‌دم نیز درخواست قصاص کردند، متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: مدتی بود با دختر جوانی به نام سحر آشنا شده و به او علاقه‌مند بودم. من قصد ازدواج با سحر را داشتم تا اینکه متوجه شدم میثم که بچه‌محله‌مان بود وارد زندگی سحر شده و با او رابطه دوستانه برقرار کرده است. من از این موضوع ناراحت بودم به همین خاطر چند بار با میثم در خیابان درگیر شدم. آخرین بار وقتی میثم را در خیابان دیدم، او با چاقو به سمت من و دو دوستم به نام‌های کیارش و بهنام حمله کرد و ما را کتک زد. دعوا با میانجیگری شاهدان پایان یافت. اما من خیلی عصبانی بودم و می‌خواستم هر طور شده است از میثم انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: میثم پسر خلاف‌کاری بود. او از وقتی پدر و مادرش فوت شده بودند، خانه ورثه‌ای را به محلی برای رفت‌وآمد افراد معتاد تبدیل کرده بود. حتی آب و برق و گاز خانه نیز قطع بود اما افراد معتاد به خانه او رفت‌وآمد داشتند و در عوض به میثم پول می‌دادند. او پنج سال در زندان فشافویه بود و به‌تازگی آزاد شده بود. من تصمیم گرفتم برای انتقام‌گیری خانه میثم را آتش بزنم. به همین دلیل کوکتل‌مولوتف درست کردم. ساعت حدود چهار صبح بود که همراه دوستانم مقابل خانه میثم رفتیم. من بطری حاوی بنزین را به داخل حیاط پرت کردم. چون موتور میثم گوشه حیاط پارک شده بود، می‌خواستم موتور او را به آتش بکشم ولی هرگز فکر نمی‌کردم آتش گسترش پیدا  و به داخل خانه نفوذ کند چون از حیاط تا داخل خانه فاصله زیادی وجود داشت. ولی نمی‌دانم چطور شد که آتش به داخل خانه نفوذ کرد و موجب مرگ میثم و دوستش شد. من واقعا قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم با این کار عصبانیتم را خالی کنم.

سپس کیارش ۲۵ساله به اتهام معاونت در قتل روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: وقتی میثم در خیابان با ما درگیر شد، من کامران را به خانه بردم اما او عصبانی بود. می‌گفت میثم هم دختر مورد علاقه‌اش را از چنگش درآورده و هم او را کتک زده است. کامران  می‌خواست هر طور شده از میثم انتقام بگیرد به همین دلیل از باک موتورم بنزین کشید و آن را داخل یک بطری ریخت و فتیله دست‌ساز را روی آن نصب کرد و گفت قصد آتش‌زدن موتور میثم را دارد. من سعی کردم کامران را آرام کنم اما عصبانیت او فروکش نمی‌کرد.

این متهم ادامه داد: ما با هم مقابل خانه میثم رفتیم و کامران کوکتل‌مولوتف را داخل خانه پرتاب کرد. ما فکر می‌کردیم این پرتاب درنهایت موجب آتش‌گرفتن موتور میثم می‌شود.

در پایان جلسه هیئت قضائی وارد شور شد و کامران را به دو بار قصاص و سه سال زندان محکوم کرد. کیارش به دو سال زندان و بهنام نیز به یک سال و نیم زندان محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور  تأیید شد و حکم کامران به‌زودی اجرا می‌شود.