۰ نفر

بز گله دست سارقان را رو کرد

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۳:۵۲
کد خبر: 337264
بز گله دست سارقان را رو کرد

برای سرقت گوسفندان گله، شگرد عجیب و زیرکانه‌ای را در نظر گرفته بودند. حفر چاه کافی بود تا گوسفندان را یک‌به‌یک در راه چرا سرقت کنند و هیچ‌کس هم متوجه نقشه ماهرانه‌شان نشود.اما در این میان یک اشتباه دست آنها را روکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، وقتی محسن و عباس مثل هر روز درون چاهی که خودشان حفر کرده بودند، رفتند، به جای گوسفند، بز گله را دزدیدند. بزی که گله بدون آن بی‌سروسامان می‌شد. همین مسأله باعث شد دست آنها رو شود و صاحب این گله بزرگ از سارق بز شکایت کند. این دو سارق حرفه‌ای درست هنگام آخرین سرقتشان گرفتار شدند و در بازجویی‌ها به سرقت ١٣ گوسفند با همین روش خاص اعتراف کردند. محسن که طراح اصلی این نقشه سرقت است، در گفت‌وگویی ماجرای دزدی‌هایشان را روایت کرد و گفت: «نجات یک بز از درون چاه باعث شد ه این نقشه را بکشد.»  
  چند وقت است که با این روش سرقت می‌کنید؟
تقریبا یک ماهی می‌شود که تصمیم به سرقت احشام گرفته‌ایم.
  در این مدت چند گوسفند را سرقت کردید؟
فکر می‌کنم حدود ١٣ گوسفند بود که دزدیدیم.
  با چه روشی سرقت می‌کردید؟
ما مسیر گله‌های بزرگ را شناسایی می‌کردیم؛ گله‌هایی که تعداد گوسفندانشان زیاد بود و اگر یکی از آنها کم می‌شد، کسی نمی‌فهمید، بعد در همان مسیر یک چاه یا چاله می‌کندیم و خودمان درون آن می‌رفتیم. بعد هنگامی که گوسفندان از آن مسیر عبور می‌کردند، یکی از آنها را با طناب به درون چاه می‌کشیدیم. کسی هم متوجه این کارمان نمی‌شد.
  چی شد که فکر این سرقت به ذهنت رسید؟
یک شب در حوالی باقرشهر بودم. وقتی داشتم از آن‌جا ردمی‌شدم، صدایی از درون یک چاله شنیدم. وقتی بررسی کردم، دیدم یک بز درون چاه افتاده و گیر کرده است. بلافاصله آن را از چاه نجات دادم. دو روز پیش خودم نگه داشتم و وقتی دیدم صاحبش پیدا نشد، آن را فروختم. بعد از آن بود که این نقشه به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم گوسفندان را با همین شیوه سرقت کنم. وقتی آن بز درون چاه بود، کسی متوجه‌اش نشده بود، برای همین دیدم این بهترین روش برای سرقت است. موضوع را با دوستم درمیان گذاشتم و او هم پذیرفت.
  بیشتر در کدام مناطق سرقت می‌کردید؟
در حوالی همان باقرشهر سرقت می‌کردیم. آن‌جا گله‌های زیادی در رفت‌وآمد بودند.
  چطور شد که دستگیر شدید؟
در آخرین سرقتمان یک بار وقتی هنگام عبور گله گوسفندی را به درون چاه کشیدیم، متوجه شدیم که یک بز است. گویا بز گله بود و گوسفندان از او تبعیت می‌کردند. این بز برای صاحب گله خیلی مهم بود. اگر آن بز را سرقت نکرده بودیم، صاحب گله آن‌قدر ثروتمند بود که کم‌شدن تعدادی از گوسفندانش برایش مهم نبود، اما سرقت این بز باعث شد او شکایت کند و ماموران هم منطقه را تحت بررسی قرار دادند. درنهایت هم وقتی داشتیم می‌رفتیم که دوباره سرقت کنیم، از سوی پلیس دستگیر شدیم.
  با گوسفندانی که سرقت می‌کردید، چه کار کردید؟
آنها را زیر قیمت می‌فروختیم، مثلا گوسفندی که ٥‌میلیون قیمتش بود، ٣‌میلیون تومان می‌فروختیم.
  سابقه‌دار هم هستی؟
بله، یک بار دیگر هم به جرم سرقت احشام دستگیر شده بودم.