۰ نفر

قتل به‌خاطر یک تصادف ساده

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۲۰
کد خبر: 337090
 قتل به‌خاطر یک تصادف ساده

گره پرونده قتل مربی بدن‌سازی که در یک درگیری خونین به دست راننده پرایدی به قتل رسیده‌ بود، با بازبینی فیلم ‌دوربین مداربسته باز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مربی بدن‌سازی فروردین سال گذشته حین خارج‌شدن از محل پارک خودرواش با راننده پرایدی تصادف کرد و همین تصادف منجر به درگیری و قتل شد. خبر این درگیری خونین از سوی شهروندان به مأموران ولنجک داده‌ شد.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد راننده پژو‌۲۰۶ به‌نام مهران ۳۲ساله مورد اصابت جسم سخت از ناحیه سر قرار گرفته و به علت شدت ضربه و جراحت وارده جانش را از دست داده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل وقوع جنایت به تحقیق از دوست مقتول که آنجا حضور داشت، پرداختند. او توصیح داد این قتل در پی یک تصادف اتفاق افتاده است.

رامین در اظهاراتش به کارآگاهان بیان کرد به دلیل وقوع تصادف با یک دستگاه خودروی سواری پراید، با سرنشینان آن درگیر شدیم که در درگیری مهران به قتل رسید.

رامین درباره  مشخصات سرنشینان خودروی پراید گفت: آنها دو جوان بودند که یک نفر از آنها با میله ضربه‌ای به سمت مهران که مربی بدن‌سازی بود، پرتاب کرد که ضربه به سر مهران برخورد کرد، زمانی‌که قصد کمک‌کردن به مهران را داشتم، آنها به‌سرعت سوار ماشین خود شدند و از محل فرار کردند اما در لحظه آخر موفق به برداشتن شماره پلاک ماشین آنها شدم.

با شناسایی مالک پراید در منطقه شرق تهران، مشخص شد خودرو متعلق به یک زن است و روز حادثه ماشین در اختیار همسرش به نام کامبیز بوده ‌است. با شناسایی دقیق محل سکونت کامبیز در منطقه گلبرگ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند این مرد هم‌زمان با وقوع درگیری دیگر به خانه نیامده است. مأموران در مراقبت‌های نامحسوس در نهایت موفق به جلب متهم شدند.

کامبیز در اظهارات اولیه منکر حضورش در صحنه درگیری شد اما با کشف آثار به‌جای‌مانده از خون‌ریزی روی صندلی‌های پراید، در اظهارات بعدی بیان کرد در محل درگیری حضور داشت اما قاتل را نمی‌شناسد و او را به‌عنوان مسافر سوار خودروی خود کرده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی و در شرایطی که آثار جراحات ناشی از اصابت چاقو  روی انگشتان دست و همچنین پای کامبیز کاملا مشهود بود، وی به‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان کرد درگیری منجر به قتل میان یکی از دوستان وی به نام مراد و مقتول صورت گرفته است.

با شناسایی مراد ۲۷ساله، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند این مرد پس از درگیری، دیگر مراجعتی به خانه و محل کارش نداشته و تهران را ترک کرده‌ است اما درنهایت موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند.

مراد پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا به درگیری با مقتول اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه کامبیز در حال بازگشت از بام تهران بودیم که خودروی پژو ۲۰۶ از پشت سر به ماشین ما زد. کامبیز از ماشین پیاده شد و در حال صحبت با راننده پژو ۲۰۶ بود که سرنشین پژو ۲۰۶ از ماشین پیاده شد و با چاقو به سمت کامبیز رفت. ناگهان کامبیز با فریاد از من درخواست کمک کرد و گفت چاقو خورده‌ است. کنار جدول خیابان میله‌ای افتاده بود، در حالی‌که از ناحیه دست و پا چاقو خورده بودم، با میله ضربه‌ای به سمت راننده ۲۰۶ پرتاب کردم. میله از دستم لغزید و به سر راننده ۲۰۶ برخورد کرد. خواستم به مقتول کمک کنم که کامبیز ماشین را روشن کرد. من نیز سوار ماشین شدم و در ادامه هر دو نفر از محل دور شدیم.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در جلسه اول رسیدگی مراد همچنان مدعی بود در دفاع از خودش مرتکب قتل شده‌ و ضربه را هم برای جلوگیری از واردشدن ضربات بعدی چاقو، زده ‌است. کامبیز نیز گفته‌های دوستش را تأیید کرد.

بعد از پایان جلسه اول قضات تصمیم گرفتند فیلم ‌دوربین مداربسته‌ای را که در محل بود و به آن استناد شده ‌است بازبینی کنند. با مشاهده فیلم به‌وضوح مشخص شد مراد با بلندکردن میله آهنی و با قصد قبلی به سمت مقتول رفته و دو ضربه خیلی محکم به سر مقتول زده ‌است و گفته‌های او درباره اینکه دستش لغزیده و در دفاع از خودش مرتکب قتل شده ‌است، درست نیست. روز گذشته بار دیگر متهمان پای میز محاکمه رفتند و این فیلم در دادگاه پخش شد و زمانی که متهمان مشاهده کردند واردشدن ضربه به‌وضوح در فیلم هست، اتهام را قبول کردند. این در حالی بود که اولیای‌دم نیز درخواست قصاص کرده‌ بودند.

مراد، متهم اصلی پرونده، در بیان آخرین دفاع گفت: من از ترسم این کار را کردم و خیلی پشیمان هستم. از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم و بابت کاری که کرده‌ام، خیلی متأسفم. با پایان گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او، هیئت قضات برای تصمیم‌گیری دراین‌باره  وارد شور شدند.