۰ نفر

مرگ سه پسر بچه به همراه مادرشان در کرج

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۲۳
کد خبر: 336375
مرگ سه پسر بچه به همراه مادرشان در کرج

استفاده از شومینه غیر استاندارد یا نصب بخاری بدون دودکش در منازل نیز از دلایلی است که آمار مسمومیت با مونواکسید کربن را افزایش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پلیس البرز اعلام کرد: بر اثر نشت گاز در منزلی در مهرشهر کرج متأسفانه سه پسر بچه سه، پنج و هشت ساله به همراه مادر خانواده جان خود را از دست دادند.

گفتنی است پیش از این مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفته بود: مردم باید در استفاده از وسایل گازسوز و در مجموع وسایل گرمایشی‌ای که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، به نکات ایمنی توجه داشته باشند، چون مسمومیت با مونواکسید کربن علائم ظاهری خاصی ندارد و همین باعث می‌شود هر سال جان تعداد زیادی از شهروندان بر اثر استنشاق این گاز به خطر بیفتد.

وی توضیح داد: توجه به نکات ایمنی در خانه‌های قدیمی سازی که از بخاری برای گرمایش استفاده می‌کنند یا آبگرمکن در داخل خانه تعبیه شده و خروجی استانداردی ندارد، بسیار ضروری است، چون اغلب حوادث در این فضا‌ها اتفاق می‌افتد.

این مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از شومینه غیر استاندارد یا نصب بخاری بدون دودکش در منازل نیز از دلایلی است که آمار مسمومیت با مونواکسید کربن را افزایش می‌دهد.