۰ نفر

کشف 53تن مواد مخدر در مرزهای کشور

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۱۵
کد خبر: 331467
کشف 53تن مواد مخدر در مرزهای کشور

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در 10ماه گذشته 53تن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف و از ترانزیت آنها جلوگیری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اقدامات یکجانبه جمهوری اسلامی در حوزه شرق کشور برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر به مشارکت همه جانبه کشورهای اروپایی و غربی نیاز دارد.

وی یادآورشد:جمهوری اسلامی درمرزهای شرقی به تنهایی به عنوان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر عمل کرده است ولی برای کسب نتیجه بهتر همکاری همه کشورهای غربی که آسیب پذیری بیشتری دارند ضروری است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: اگر دنیای غرب دنبال این است که خود را از آسیب پذیری مواد مخدر دور کند باید به کمک ایران بیاید.

رضایی افزود: مقابله با مافیای مواد مخدر نیازمند تجهیزات فنی، الکترونیکی، اپتیکی دارد و تاکنون جمهوری اسلامی هزینه های کلانی در شرق کشور برای مقابله با این پدیده افیونی انجام داده ولی نیازمند کمک سایر کشورها هستیم.

وی تاکید کرد:کشورها به جای مصاحبه های تبلیغاتی و تشکر از پشت تریبونها در بحث مبارزه با مواد مخدر در عمل در کنار جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

رضایی درخصوص تغییر رویکرد قاچاقچیان مواد مخدر از سمت خشکی به دریا گفت:باتوجه به اقدامات هدفمند انجام شده در مرزهای شرقی (افغانستان و پاکستان) بخشی از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا در حوزه جغرافیایی بوشهر، هرمزگان، بخش های دریایی سیستان و بلوچستان و خوزستان گرایش پیدا کرده است.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه خلیج فارس و دریای عمان منطقه مشترکی بین جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان است ضرورت دارد این منطقه به صورت مشترک مدیریت شود.

رضایی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به تنهایی نمی تواند معضل ترانزیت و قاچاق مواد مخدر را مدیریت کند و ضرورت دارد همه کشورهای منطقه با انجام عملیاتهای مشترک برای حل این معضل وارد عمل شوند.

وی گفت: در این منطقه دریایی مافیاهای مختلفی وجود دارد و برای مقابله با آنها نیازمند حضور و انجام عملیاتهای مشترکی است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود:درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی از هدفهای مهم دشمن به شمار می رود.

وی یادآورشد:تضعیف و کم ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب درآستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از هدفهای مهم دشمن است.

رضایی گفت: ملت ایران با بینش سیاسی بالایی که دارند همه این توطئه ها را خنثی و دشمن را مایوس و سرافکنده از توطئه های خود از منطقه خارج می کنند.

وی اظهارداشت: امروز با وجود همه تهدیدها ولی باهمت مرزنشینان در کنار مرزبانان امنیت بالایی در منطقه وجود دارد.

رضایی ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه فریب تهدیدها و تطمیع کشورهای بیگانه را می خورند و بعضا آنها را دعوت به حضور می کنند در صورتیکه این خوشایند هیچ کشور و ملتی نیست .

رضایی اظهارداشت: ملتهای کشورهای همسایه از این اقدامهای نابخردانه دولتهای خود ناراضی هستند و برای تامین امنیت منطقه هیچ نیازی به حضور نامشروع کشورهای بیگانه که باعث ایجاد ناامنی و بی اعتمادی بین ملتها می شود نیست.

وی تاکید کرد: هروقت تمام مدیریت منطقه از سوی کشورهای منطقه انجام شده امنیت، رفاه وآرامش وجود دارد و هرجا حضور نامشروع کشورهای بیگانه احساس شود ملتها دچار آسیب می شوند.