۰ نفر

دستگیری کلاهبردار میلیاردی به بهانه پرداخت وام بانکی

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 320665
دستگیری کلاهبردار میلیاردی به بهانه پرداخت وام بانکی

فردی که با دادن وعده های واهی پرداخت وام، از ۱۲ نفر از شهروندان در شهرستان شازند و شهرک مهاجران در حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در تحقیقات پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ " محمدعقیل سلگی "  فرمانده انتظامی شهرستان شازند در این باره گفت: در پی وصول شکوائیه های متعددی از کلاهبرداری های فردی در شهرستان شازند و شهرک مهاجران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود:‌ در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، فردی از مدتی قبل با شیوه های مختلف اقدام به جلب اعتمادی عمومی نموده  و بعد از گذشت مدت زمانی، پیشنهاد امکان ارائه پرداخت وام بانکی با تسهیلات ویژه به برخی از افراد را مطرح و مبالغی از آنان برای افتتاح حساب اخذ کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ در تکمیل تحقیقات مشخص شد که این فرد که سابقه کار در یکی از موسسه های بانکی را داشته با آشنا بودن به مراحل پرداخت وام، نقشه کلاهبرداری را طرح ریزی و بعد از اخذ مبالغی بالای پول از شهروندان به بهانه افتتاح حساب، متواری شده است.

سرهنگ سلگی با بیان تلاش شبانه روزی پلیس در شناسایی و دستگیری این فرد گفت:‌ این فرد در مدت زمانی کلاهبرداری خود به منظور عدم پیگیری افراد، پیامک هایی نیز از سامانه های پیامک گروهی برای قربانیان خود مبنی بر ثبت درخواست وام آنها و امکان پرداخت وام در چند ماهه آینده ارسال می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند ادامه داد:‌ در مراحل بازجویی های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود، فرد دستگیر شده به کلاهبرداری از ۱۲نفر از شهروندان شازندی و مهاجرانی به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ سلگی یادآور شد:‌ با تکمیل تحقیقات، کلاهبردار دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان اعتماد بی جا به افراد، بدون شناخت کافی نسبت به آنها را یکی از عوامل زمینه ساز اصلی در وقوع این گونه کلاهبرداری ها دانست و افزود: کلاهبرداران در بیشتر موارد دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد می باشند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند که لازم است شهروندان در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.